En magisk dag

 Hela våran resa var magisk och underbar men den mest magiska dagen var ändå i Söndags då vi for vi till the warnerbros studiotour the making of Harry Potter. Kan inte riktigt ta in att jag faktiskt varit där, helt otroligt.
 
När jag var liten och sett den första Harry Potter filmen byggde jag upp ett Hogwars rum under trappen. Jag hade på mig mammas långa svarta kofta och lånade slips av morfar. Jag hade häxhatt på mig och en gosidjurdrake som husdjur, sprang runt och viftade med en träpinne jag tagit från gården. Jag köpte choklad grodor och ritade korten som var till. Jag är nog ingen mugglare.
 
Vi började med att kliva in i den fantastiska matsalen. Helt otroligt fint, massa fina detaljer, så mäktigt.
Sedan tog vi trappan upp till Dumbledores kontor, så hiiiiiimla fint. Synd att det var staket runt om, skulle kunna gå där i timmar och titta och röra i allt - men det förstår man ju att inte går.
Vi gick in i trolldrycksrummet, där skedarna rörde om i grytorna av sig själva och ibland sprutade det även rök ur dom.
Tittade in i spegeln Erised.
Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi. I show not your face but your hearts desire.
Vi hälsade på hos Weasleys, där disken blev diskad och tvätten struken - helt av sig själv, så skulle jag också vilja ha det. Vi såg alla masker och smink, kläder och massa annan övrig rekvesita.
Vi gick över Hogwarts bron och såg en trippeldäckare, gick till en bar och köpte butterbeer som vi drack utanför Harrys födelsehem.
Butterbeer var verkligen mumsigt, jätte sött och smaskigt. Ser jag inte ut lite som en Weasley?
Vi såg älskade älskade Dobby, vackra vingfåle och många fler karaktärer. Sedan gick vi till diagon alley. Fällde en del glädjetårar. Varför föddes jag som mugglare.
Vi såg egentligen sjukt mycket mer, det var verkligen heeeeeelt fantasiskt. Har massa fler bilder men jag tänkta att jag lämnar det för bloggen och råder er att uppleva det på egen hand.
 Och det här är vad vi fick med oss hem från den magiska världen.

Kommentarer:

1 Anita:

Så kul!

2 LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Häftigt!!

3 milina.blogg.se:

Fy så häftigt! Vill också! :( älskar harry!

Svar: ja det var det verkligen! Om du får möjlighet tycker jag absolut att du ska dit!!! :)
Pauline Hurtig

4 Viktoria Eriksson:

Åh, härligt! Vill också! :)

5 Vera:

Åh vad häftigt!!

6 Anonym:

super coola bilder!

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

7 My Fredblad:

Shit vad coolt! Har aldrig hört talas om det stället! Men var det bara ni två där? Alltså som ert sällskap :)

Svar: ja det var helt underbart! ligger en liten bit utanför själva London bara, ja det var bara vi två där :) också massa andra förstås, men man kunde som ändå gå ifred så det var toppen!
Pauline Hurtig

8 Amanda♥:

Åh så häftigt! :D

9 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Men så fräckt. Dit vill jag också. Verkar så kul där.

Svar: helt fantastiskt!
Pauline Hurtig

10 OLIVIA:

wow så fantastiskt!

sv: hihi jaa :D
kram♡

11 Tea:

Sååå häftigt och roligt alltså!! :D

SV: Hihi ja men eller hur alltså, håller verkligen med dig! :D
Ha en riktigt fin kväll, kramkram! <3

12 zeb:

Jag är verkligen inte bara lite avundsjuk. Vill också åka dit haha ;u;

Svar: hihi, älskade det!
Pauline Hurtig

13 MALIN:

WOW, vad häftigt! Dit vill jag också!

Svar: ja det avr det verkligen, får du möjlighet ska du absolut besöka det!
Pauline Hurtig

14 Elin:

Några roliga planer inför helgen?

Svar: japp, står om det i inlägget jag publicerar nu
Pauline Hurtig

15 Thea:

Åh vad häftigt!
Kolla gärna in på min blogg med foton på bl.a åsnor, paris och kaniner :)
//Thea

16 Kimmey ~ Kung varje dag:

Åh, dit vill jag också!

17 Anonym:

Åh mysigt! :)

18 Isabelle:

Wow vad häftigt!! :-D

Svar: ja det var det verkligen! :)
Pauline Hurtig

19 pernilla:

häfitgt :P

20 ♫♪ sandra:

men åh vad häftigt!

21 Olivia:

Åh, det var så kul! Vad avundsjuk jag blir att ni fann hermiones tidvändare, vi letade överallt efter den. Och du föressten, vilka kort fick ni i grodorna? :))

22 Olivia:

Åh, det var så kul! Vad avundsjuk jag blir att ni fann hermiones tidvändare, vi letade överallt efter den. Och du föressten, vilka kort fick ni i grodorna? :))

Svar: ja helt underbart!!!! de var där vid dom andra smyckena, inglasade :) vi fick rowena ravenclaw i båda -.-
Pauline Hurtig

23 bexollila:

Missa inte min lile skojiga tävling på bloggen dör du kan vinna en personlig header av mig :D - http://www.nattstad.se/bexollila/vinn-en-header-15919549

24 mina:

Åh, så avis!!

25 || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||:

Åh, vad häftigt!! :)

26 Therese Bjärstig:

Åhhh så mysigt, nästa tripp till London vet jag vad jag ska besöka för ställe ;-) Å i helgen blir det nog Potter maraton, blev sugen på det efter detta inlägget! Å jo, lite lik en Weasly är du allt ;-D Trevlig helg!

Svar: ja det var helt fantastiskt! å vad roligt, dom är ju så bra :) haha! ;)
Pauline Hurtig

27 sara:

Åh så roligt! :)

28 Boel:

Gud vad underbart det ser ut! Jag måste också dit!! :D

Sv: Verkligen :)

29 Sara Ekman:

Vad roligt! :)

30 MATILDA:

vad trevligt :D

31 tess- mamma till Malin & Olivia:

Oh Herre så himla coolt! Jag älskar Harry Potter & efter de första böckerna var jag helt såld kommer jag ihåg. Väggarna i mitt rum va täckta med Harry Potter affischer & annat. Haha, kunde till och med alla skådisarnas namn, födelsedatum mm. En riktig nörd med andra ord, hihi.

Kram kram, ha en fin fredag

32 Mamma Mindy:

Alltid kul att resa mycket...reste mycket som liten så man har mycket i resväskan med minen..Ha en fin fredag..kram

33 Lilla Malin:

Åå vad härligt. Vi var ju där för några år sedan men känns som igår :)

Svar: ja men verkligen, vad roligt!
Pauline Hurtig

34 Life of Johanna:

Förstår det var en upplevelse, även om jag själv aldrig sett filmerna :)

Svar: det var det verkligen, det borde du nog göra, de är i alla fall se värda även om man inte är lika magiskt ;)
Pauline Hurtig

35 THE REVOLT:

Va kreativ o fantasifull då va då du va liten haha ^^

Svar: haha ja :)
Pauline Hurtig

36 VERONICA - fashion blog:

Älskar dina bilder däruifrån, uuunderbara, Så kul att följa dig! :) Ha en fantastik helg tjejen, hoppas din fredagskväll blir grym!

Svar: å tack snälla! vad roligt att höra :) tack detsamma!
Pauline Hurtig

37 Alice:

Häftigt!

38 marina:

sv. Ja men det är verkligen det! Speciellt om man behöver det för att jobba!
Åh måste ta mig dit en dag!

39 Liborius:

ååh vill också!!

40 Prietha:

Men gud så kuuul! Älskar Harry Potter :D

Svar: ja helt underbart! :D
Pauline Hurtig

41 Nelly:

Åh, ett besök där står verkligen på min att-göra-lista! :3

42 Flisan:

Åhh coolt vill oxå :D

Svar: ja det var så kul :D
Pauline Hurtig

43 Kattis:

Vad häftigt att ha sett allt i verkligheten!:) kommer själv ihåg känslan efter att man såg första Harry Potter!

Svar: ja det var så underbart!
Pauline Hurtig

44 Ljuvliga Drömmar:

Vill också besöka Hogwarts! Blir så avundsjuk!!

Svar: verkligen helt underbart, får du chansen tycker jag absolut att du ska det!
Pauline Hurtig

Kommentera här: