En dag på ikea

 
Idag har jag, Theodor och mamma varit till Haparanda. Vi åker dit med buss tillsammans med en villaförening i slutet av november/början av december varje år, det är en tradition vi har och det är så roligt och mysigt. I Haparanda shoppa vi på ikea, åt lunch där och shoppade lite mera. Jag hittade nästan allt jag var ute efter och så klart lite där till. Theodor shoppade också och tyckte det var så roligt.
 
 
Men vid ett tillfälle kom Theodor bort från oss, alltså den paniken. Han satt på en stol och kollade på en lampa, jag och mamma kollade på några lådor och när vi vände oss om var han borta. Jag blev inte så orolig först, han brukar som hålla sig nära. Men vi hittade honom inte, sprang runt, letade och ropade. Efter vad som kändes som en timme men bara var typ 6 minuter så kom han gråtandes, gående hållande en kvinna i handen. Han hade inte sett oss och blivit så ledsen och bara kutat för att hitta oss. Långt sprang han, så snällt av kvinnan som hjälpte honom. När jag såg Theodor bara sprang vi mot varandra och grät båda två, sedan satt vi ner och kramades länge.
 
 
 
När vi shoppat klart rullade bussen vidare till Kukkolaforsen där vi åt julbord, precis enligt traditionen, älskar deras gotteskåp, å det gjorde Theodor med! Sedan rullade bussen vidare hemmåt igen, nöjda men trötta.
 
En så rolig och mysig dag!

Kommentarer:

1 Sara:

åh vad mysigt! så roligt med ikea :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Sara:

åh vad mysigt! så roligt med ikea :)

3 Netti Starby:

Vad roligt att ni har besökt Ikea! :-D Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

4 Emelie Andersson :

Vilken mysig dag förutom att ni tappade bort varandra ;) tur att det ordnade sig!

Svar: jo :) verkligen!
Pauline Hurtig

5 Ullie:

åhh va jobbigt det är när de kommer bort. hjälper alltid till då jag ser försvunna gråtande barn . vet hur hemskt det är

Svar: ja så hemskt :(
Pauline Hurtig

6 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Oj, jag kan förstå känslan när han plötsligt är borta, men skönt att han kom tillbaka så snabbt!

Svar: ja det var hemskt
Pauline Hurtig

7 sara:

Mysig utflykt! :) Men så jobbigt när man inte ser dom, man får verkligen panik! :(

Svar: ja :D ja :(
Pauline Hurtig

8 Annika:

Så skönt att han kom tillrätta så snabbt. Förstår att det kändes hemskt att han var borta.

Svar: oja!
Pauline Hurtig

9 Delila:

Åhh va mysigt med ikea!!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

10 Linnéa:

Åh jag kan bara föreställa mig hur läskigt det måste ha varit när Theodor försvann där på Ikea! Knappt så man hittar ut själv! Tur att ni fann varandra och det låter i övrigt som en väldigt mysig tradition. :)

Svar: ja :( verkligen! :)
Pauline Hurtig

11 Lisa:

Vad kul att shoppa på IKEA. Kan gå där i timmar :) Lilla gubben, vad rädd han måste ha varit och jag förstår att du var orolig. Tur att han kom tillrätta så fort :)

Svar: ja samma här! ja det var så läskigt, verkligen!
Pauline Hurtig

12 Sara Ekman:

Åh så mysigt <3 men fy så läskigt när ni inte hittade honom, skönt att allt slutade väl <3

Svar: ja :D verkligen <3
Pauline Hurtig

13 Beatrice Jakobsson:

Så kul med traditioner! 😍Låter mysigt!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

14 Annie - Stora Små Äventyr:

Kul med IKEA och tur att ni hittade Theodor igen :D

15 Emma Engström:

Åh Ikea var längesen nu, men vad kul att du fick tag i det mesta! :D <3

16 Jasmine:

Vilken dag!

Svar: Tack för din kommentar. :)

Kram

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: