Rocka sockarna

 
Idag har vi såklart rockat sockarna för allas lika värde och rätten till att vara olika. Jag pratade lite med Theodor om det här med att man är olika. Något som för honom är helt självklart. Det är lite svårt att prata djupare om det kan jag tycka, för om jag ska förklara så måste jag ju yttra åsikter som vi inte har, men som vissa kan ha, saker som han inte ens vet om finns typ. Han har aldrig visat att han tycker någon är konstig eller läskig eller så, jag tror verkligen att sånna känslor kommer från omgivningen. Och jag önskar att Theodor kommer få växa upp utan sånna känslor. Så jag stannade det vid det, alla är lika värda. Ja såklart svarade Theodor.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Mina barn rockade också sockorna idag! <3 Kramis

Svar: vad kul :D inte du?<3
Pauline Hurtig

2 Frida:

Vad fin han är, och klok som känner så :)
Jag tror också helt och hållet på att åsikter om att alla inte är lika värda kommer från omgivningen. Jag tror inte att barn ser sånt.

Läste en text för längesedan med en bild på två små pojkar. Ena var ljus och blond och andra var mörk med svart hår. De berättade för sina föräldrar att de hade tagit på sig likadana kläder så att ingen på dagis skulle kunna känna igen vem som är vem.
Tyckte det var så fint :)

Svar: tack, ja eller hur! ja har också läst det, så fint!
Pauline Hurtig

3 Jennifer:

De flesta har rockat idag :D Jag och grabben gör det många gånger om året :)

Svar: på mitt jobb var de väldigt få :( vad kul! men jag tycker de tappar lite om man gör de ofta :)
Pauline Hurtig

4 Matilda Berlin:

Med dig som mamma är jag övertygad om att han kommer fortsätta ha världens största hjärta och aldrig tveka över tanken på att folk får (och ska) vara olika =) KRAM hjärtat <3

Svar: men aw tusen tack fina du!!! <3
Pauline Hurtig

5 Ullie:

jajjemen här har vi rockat oxå idagför en bra ak

Svar: så bra :D
Pauline Hurtig

6 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula:

Blir säkert så.

Svar: med omgivningen tänker du eller?
Pauline Hurtig

7 sara:

men gu så gulliga bilder!!

8 sara:

men gu så gulliga bilder!!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

9 Sara Ekman:

Så söt han är <3 Så klart alla är lika värda <3

Svar: eller hur <3<3
Pauline Hurtig

10 Dixi Wonderland:

Goaste killen, så klok och fin :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

11 Jessica Högberg:

Ja, jag tror som du, vi föds utan fördomar...

Svar: ja tror det är så
Pauline Hurtig

12 Therese:

Så söta bilder!

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

13 Johanna:

Ja det är svårt och veta hur mycket man skall säga, man vill inte dra in för mycket som de ännu inget vet om.

Svar: ja precis de kan ju istället skapa fördomar
Pauline Hurtig

14 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så viktig dag detta!

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

15 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Vi rockade också sockorna igår :D Ha en underbar fredag tjejen <3

Svar: så bra :D tack, hoppas du hade det med <3
Pauline Hurtig

16 Emma Engström:

Nämen så gulligt, och älskar verkligen att den dagen uppmärksammas! <3

Svar: :D ja så vitkigt <3
Pauline Hurtig

17 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det var tyvärr inga sockor som rockades här hemma, men vi får försöka komma ihåg det nästa år! :P

Svar: ärsh då, ja precis :)
Pauline Hurtig

18 enna:

Vad kul! Men det är ju sant att vi påverkas så mycket av vår omgivning och samhället :)

Svar: ja :D jo så är det nog
Pauline Hurtig

19 Jasmine:

Söta bilder på Theodor. Han verkar så fin på många sätt. :)

Svar: Tack för dina ord!

Kram

Svar: tack! ja han är så himla fin
Pauline Hurtig

20 Alice Lindström:

Vad fint att ni lär han sånt redan så ung!

Svar: ja tror det är viktigt <3
Pauline Hurtig

21 Yasmine:

Gillar verkligen din inställning! :) Tycker att dagen är väldigt viktig!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

22 Ida - foto & häst:

Men så sött! Håller med dig till fullo och så härligt att Theodor också tycker så :D

Svar: eller hur! ja :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: