Bamsekalas

I vintras frågade jag om Theodor ville ha ett kalas när han fyller år och han svarde att han ville ha ett Bamsekalas. Så himla roligt, å jag som älskar att pyssla och greja satte igång direkt. Han fick bjuda in 3 vänner, vi tycker det känns lagom, så att de skulle hinna leka och så det inte skulle bli för mycket. Så här såg inbjudningskorten ut:
 
 
Så kan man liksom sätta in honungen i burken så ser det ut som en stängd houngsburk. Vi pysslade ihop partyhattar, köpte från lagerhaus och skrev ut och klistrade på Bamsefigurer.
 
 
Vi hade såklart en fiskedamm och på den hade vi målat fiskar inspirerade av fiskarna i Bamses värld.
 
 
De fick fiska upp var sin gottepåse. Jag köpte påsarna i en pysselbutik och så skrev vi ut och klippte ut Bamsefigruer som vi klistrade på. Det här var i påsarna:
 
 
Var sin pysselbok, tandborste, klubba (som jag satt Bamsesluva på), chokladkaka som vi klistrat på Bamse och även var sin pixi bok med Bamse som jag ser nu inte kom med på denna bilden.
 
 
På ett rullritpapper ritade jag Bamsefigurer som stenciler som barnen fick fylla i, alla på samma papper och samtidigt. Det hade dom dock inte så mycket tid med. De spelade Bamsespel, lekte med Bamsevärlden och lekte ute.
 
 
En av tårtorna, Bamse har jag gjort av choklad som jag smält och sprittsat ut. Å så hade vi lite olika småfika, allt med Bamsetema.
 
 
Häxan Hia Hias trollspö var väldigt poppulära. På tårtan satte vi ett ljus format som en 3 som sprakade, så himla fint och roligt.
 
 
Theodor var verkligen såå nöjd med sitt kalas. Han har sett framemot det så länge och hade så himla roligt. Å imorgon är det Theodors riktiga födelsedag så då väntas det ännu mera firande.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Åh vad fint du hade gjort för Theodor! <3 Kramis

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

2 Celine:

Så kul att det blev så lyckat, gulligt tema också!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

4 Amanda CL:

men vad kul!
Hade älskat det som barn! Älskade bamse :P
Smart att klistra på bamsefigurer på hattarna också! Ska komma ihåg det!

Svar: så roligt! :D
Pauline Hurtig

5 Ullie:

söta goa ja stor kille nu o å är et roligare är e mindr tror ja inte de förstår men i en åldern så är et mysigt o bamse kalas så mysigt älskar oxå o pyssla har gjort lite eget me till kalas o op och så kul

Svar: ja :D vad kul
Pauline Hurtig

6 lindajanssons - fashion:

Wow! Och shit vilket jobb du lagt ner🙌

Svar: hihi :D
Pauline Hurtig

7 MALIN:

Men nej vad mysigt <3 Vill också ha ett Bamse-kalas! Kram

Svar: ja <3 hihi ja så roligt
Pauline Hurtig

8 Anita:

Så fint :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

9 Matilda Berlin:

Men alltså jag dööör vad sött! Jag fyller år i September, kan man hyra in dig och planera alltihopa eller? Kan inte bestämma mig om jag också vill ha Bamse-tema eller något mer prinsessigt, hahaha! KRAM hjärtat <3

Svar: tack snälla :D absolut, jag äääälskar sånt, säg bara till ;) kram <3
Pauline Hurtig

10 Angelica Wåhlin:

Men så fin t allting är ordnat! Önskar verkligen att jag var lika pysslig, hehe :)

Svar: tack så mycket! :) jag tycker att det är så roligt!
Pauline Hurtig

11 Dixi Wonderland:

Måste säga att inbjudningskorten var min favorit :D Så jäkla påhittigt :D

Svar: hihi tack så mycket!
Pauline Hurtig

12 Annika:

Vad duktig du är på att skapa.

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

13 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag gillar temat starkt!! :)

Svar: vi med :D
Pauline Hurtig

14 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Wow så pysslig du är och så fint du hade gjort det!! Förstår att han var nöjd över sitt kalas :D

Grattis till stora killen på födelsedagen idag!

Svar: tack så mycket! :D
Pauline Hurtig

15 Johanna Utterberg:

Åh så fint du gjort med allt och vad kul att han var så nöjd med sitt kalas :D

Svar: tack :D ja! <3
Pauline Hurtig

16 Sara Ekman:

Men åh så fint ni gjorde det, så gulligt tema <3

Svar: tack så mycket <3
Pauline Hurtig

17 Therese:

Åh vad fint!

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

18 Yasmine:

Wow så fint! Nästan så att jag vill fylla tre igen! ;) Eller ännu bättre, ha barnkalastema på nästa födelsedagsfest jag har! :D Kram

Svar: tack snälla! haha ja så roligt :D
Pauline Hurtig

19 Ida - foto & häst:

Men guuud så fint du har gjort allt! Verkligen kört all in, önskar min mamma hade gjort det när jag var liten nästan haha, hon är ingen pysslare :') Så himla söta och härliga bilder! :D

Svar: tack så jättemycket!!
Pauline Hurtig

20 Sara:

Oj såå fint!

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

21 Jasmine:

Så himla fint du hade fixat! Du är verkligen pysslig. Kul att du delar med dig, det inspirerar.

Svar: Tack, kul att du gillar min lista om kreativitet!

Kram

Svar: tack så jättemycket, så roligt!
Pauline Hurtig

Kommentera här: