Om våran påsk

På onsdagen var vi på middag hos min fyrmänning med familj, så mysigt, trevligt och gott. På skärtorsdagen skickade vi iväg en liten påskhare till förskolan.
 
Å på jobbet såg mamman ut som en påskkärring. Till middag kom min mamma och åt hos oss och då fick hon sitt påskägg, godisägg och små prydnadsägg att hänga i påskriset.
 
På långfredagen fick Theodor sin påskpresent av mig. Ett förstoringsglas, 2 dinosaurier, Nalle-Maja, Teddy och Brum, ett ägg som blev en dinosaurie i vattnet och marshmallows.
 
 Sedan åkte vi till Råneå för att fira Roberts 60 årsdag. Väldigt trevligt, av oss fick han ett kort jag ritat och så gav vi ett gåvobevis att vi gett pengar till min stora dag.
 
På påskaftonen hade påskharen gömt ett påskägg till Theodor. Theodor var väldigt nöjd å i ägget låg paw patrolgodis och paw patrolstrumpor. Vi dekorerade påskcupcaksen som vi bakade på fredagen.
 
Jag fick mitt påskägg av Jonas och i det låg årets muminsäsongsmugg kvällsdopp, såå himla fin. Sedan klädde vi på oss, hämtade mamma och åkte till Jonas mormor och morfars stuga i alhamn.
 
Där grillades de hamburgare, vi gav påskägg och påskteckningar. Theodor fick ett påskägg av farmor och Robert där de var godis, en tandborste och tandkräm i. Han fick även en påskpresent av Jonas mormor och morfar, en dinosauriebok.
 
Sedan åkte vi till min mamma, där jag fick jag ett påskägg med geisha och presentkort på kappahl. Theodor fick också ett påskägg av mormor, med massa godis, 2 paw patrolfigurer och en lapp där de stod var Marshalls brandbil var någonstans. Oj så glad Theodor blev.
 
På Påskdagen var vi till min mamma igen, då gjorde vi sushi, bastade och badade badkar, så härligt, och mysigt. Sushi är inte min grej men de var väldigt roligt att göra.
 
Idag har vi varit ute och lekt i solen, sedan gick vi in och gräddade våfflor.
 
Katterna har såklart också fått ett påskägg, de gillade verkligen innehållet, jag gillar utsidan, en surkisse. Igår frågade vi Theodor vad han ville göra imorgon, han svarar då "klippa mitt hår" å ja de har verkligen varit långt länge så de tyckte vi var en bra ide. Så nu är Theodor nyklippt, dock ej tuppkam som på bilden haha.
 
Vi har ätit godis och Jupiter har ätit en påskkyckling (låtsas)
En helt underbar påskledighet! Tack alla inblandade!

Kommentarer:

1 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så härligt ni verkar ha haft det :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Amand Sofi:

Låter som ni haft en jätte bra påsk!

Svar: det har vi :D
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

Så mysigt ni har haft det under påsken! <3 Kramis

Svar: ja :D<3
Pauline Hurtig

4 Celine:

Muminmuggen du fick är ju för söt! Och låter som en helt underbar påsk <3

Svar: visst är den! det var det :D
Pauline Hurtig

5 Matilda Berlin:

Men alltså guuu vad underbart ni verkar ha haft det! Gör mig så sjukt glad att höra! STOR KRAM vännen <3

Svar: ja :D aw <3 kram
Pauline Hurtig

6 Dixi Wonderland:

Galet att ni fortfarande har snö på marken! Men det låter som att ni hade en underbar påsk :D

Svar: ja :o men de smälter mycket nu :D det hade vi!
Pauline Hurtig

7 Annie:

Så mysig påsk ni haft!
Och så söt kisse :)

Svar: ja :D visst är dom :)
Pauline Hurtig

8 Frida:

Ja det är så fint!
Låter som en riktigt mysig påsk med massor av gott :)

Svar: det har det varit :)
Pauline Hurtig

9 My Nordqvist:

Men åh vad härligt!! :D

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

10 Ida - foto & häst:

Men gud så härliga bilder och låter ju helt underbart! :D

Svar: tack, ja :D
Pauline Hurtig

11 Therese:

Åh vad mysigt det ser ut!

Svar: det har det varit :D
Pauline Hurtig

12 Emma Engström:

Åhh vilken himla fin mugg du fick, skulle så gärna vilja ha en muminmugg! :D <3

Svar: ja den är så fin :D du får önska dig :D jag har några stycken hihi
Pauline Hurtig

13 Sara:

Såg ut som en bra påsk ni haft :)

Svar: det har det varit
Pauline Hurtig

14 Alice Lindström:

Det låter och ser ut som en mysig påskhelg!

Svar: det har det varit :)
Pauline Hurtig

15 Sarah:

Så fina cupcaksen var :) Det är mycket gott ni har ätit :)

Svar: tack så mycket, jo :)
Pauline Hurtig

16 Yasmine:

Det låter verkligen helt underbart! :D Kram

17 Yasmine:

Det låter verkligen helt underbart! :D Kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

18 Jasmine:

Så många fina bilder från er påskhelg! Jag noterar att både du och Theodor var extra fina högtiden till ära och att du bar en fin klänning/kjol. :) Din kreativitet inspirerar som vanligt!
Kram

Svar: tack så mycket! å tack ja det är en klänning, aw vad glad jag blir!
Pauline Hurtig

19 Annika:

Vilken trevlig och mysig påsk ni har haft det.Fina bilder.

Svar: ja :D åh tack!
Pauline Hurtig

Kommentera här: