VAL

 
I år har jag köpt flera plagg med valar till Theodor, jag har verkligen helt snöat in på valar. Kanske för att de är val år iår? För ingen kan väl ha missat att de är val på söndag. Vi har redan röstat, gjorde det för ett tag sedan, så skönt att ha det gjort. Jag håller på bli tokig på allt valsnack alltså, jag har aldrig varit särskilt intresserad, men detta valet har jag ändå följt lite mer. Jag och Jonas funderar till och med på att valvaka, gör du de? Det är nu mindre än 100 timmar tills vallokalerna stänger,  har du inte röstat så gör det. Vet du inte vad du skall rösta på? Tänk på hur du vill att det Sverige lillkillen på bilden ovan skall växa upp i ska vara. Det är så viktigt att alla som får rösta gör det! Om exakt fyra dagar stänger möjligheten att rösta.

Kommentarer:

1 Linda:

Ja, gud nu orkar jag inte höra mer om valet,haha. Sikken söting på bilden! Ska nog förrösta på fredag.
Svar: Tack snälla! Så roligt att ha kommit igång lite!

Svar: haha eller hur! visst är han :) så bra!
Pauline Hurtig

2 enna:

Har skolval i skolan imorgon, det är även vi tvåor som håller i det så det ska faktiskt bli kul :)

Svar: vad kul!
Pauline Hurtig

3 Elin:

Vilken goding!!!

Svar: visst är han :D
Pauline Hurtig

4 Emma Engström:

Valar är ju så himla söta!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

5 Johanna:

Jag röstar alltid valdagen, lite tradition, förr hängde jag typ i vallokalen hela dagen för far satt där :) Är man politikerdotter så är man :)

Det kommer absolut vara valvaka iår, känns som detta valet blir värre än förra året och det är lite skrämmande tycker jag.


Svar: vad kul :) ja verkligen...
Pauline Hurtig

6 Jonna:

Vilken söt bild <3

Svar: tack! <3
Pauline Hurtig

7 ullie:

lilla godingen me fin tröja lite "killtig" nästan ja gillar dem så söta

Svar: eller hur :D vad är killtig?
Pauline Hurtig

8 Louise:

Jag är också trött på det! Nu har jag också röstat och är så skönt att det är klart! Nu är jag bara grymt nervös över resultatet 😬

Svar: ja :o
Pauline Hurtig

9 Emelie Andersson :

Så söt han är! :)

Svar: tack visst är han!
Pauline Hurtig

10 Netti Starby:

Så himla söt han är och jag har också redan röstat! :-D Kramis

Svar: eller hur :D åh vad bra!
Pauline Hurtig

11 Jessica Högberg:

Verkligen viktigt att rösta, blankt är ok eller i alla fall bättre än att inte rösta...
Blir nog ingen valvaka för mej även om jag kan tycka det är kul, har tidig skola på måndag och är inte så bra på tidiga mornar;)

Svar: oja! jag börjar sent på måndag :D
Pauline Hurtig

12 Frida:

Så fint med valar ju :D
Jag ska ha valvaka här hemma med min mamma och kusin. Är sååå spänd inför detta val. Har ju varit så smutsigt denna gång måste jag säga.

Jag har inga egna barn än, men jag brukar alltid tänka på vilket Sverige jag skulle vilja att de skulle växa upp i.

Svar: verkligen! :D vad kul, ja :(
Pauline Hurtig

13 Alice Lindström:

Vilken söt bild!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

14 Dixi Wonderland:

Bra att du uppmuntrar till att rösta :)

15 Johanna Utterberg:

Känner mig också mer involverad i år och har redan röstat, så det blir valvaka på söndag! :)

Svar: så bra! vad kul :)
Pauline Hurtig

16 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Just i år är det värre än någonsin när det gäller valet! Man undrar verkligen hur allt kommer att sluta!

Svar: ja.. :/
Pauline Hurtig

17 MADDISENJ.SE:

Jag röstade igår, känns skönt att ha det gjort faktiskt! Men är ändå lite nervös för utgången av detta val trots att jag inte är alls särskilt politiskt intresserad eller insatt..

Svar: så bra! ja samma här..
Pauline Hurtig

18 Sara Ekman:

Jag har också förtidsröstat :)

Svar: så bra!
Pauline Hurtig

19 Matilda Berlin:

Jag har ALDRIG varit insatt i politik, men i år har jag verkligen tyckt att det är intressant. Så ja, jag funderar verkligen på att ha valvaka. Hur mysigt?? <3

Svar: ja vi har tänkt att mysa till det då :D
Pauline Hurtig

20 Denise:

Det känns verkligen som om fler har blivit mer engagerade inför det här valet. Jag funderar definitivt på att valvaka! :)

Svar: ja verkligen! vad kul :)
Pauline Hurtig

21 Celine:

Jag förtidsröstade här i Edinburgh i söndags, kändes rätt konstigt att göra mitt första val utomlands haha! Valvaka blir det definitivt för mig och min kära pojkvän!

Svar: så bra! vad kul :)
Pauline Hurtig

22 JoJo:

jag är också less på allt valsnack som är överallt just nu!!

23 Annika:

Jag tänker valvaka.Och äta något gott till det.

Svar: så mysigt :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: