Vår fina Dorre

Idag när jag hämtade Theodor på förskolan vände han ryggen till och sa nej. Jag höll typ på börja gråta, han brukar alltid springa fram skrattande och krama mig. Nog för att jag visste att det någon gång skulle komma å han är rätt trotsig nu så de var ju ingen chock direkt. Men de tog inte länge så fick jag mig kramar, de var som att han inte kunde hålla sig. Så skönt att han trivs väldigt bra på föris men alltid vill följa med hem. Han har så söta vänner på förskolan också, även de blir glada när jag kommer å brukar ge mig saker. En dag fick jag tillomed en kram av Theodors bästis, hon är så himla söt alltså.
 
Theodor utvecklas så himla mycket, han är verkligen inte någon liten bebis längre. "jag heter Theodor Hurtig och jag är en pojke" brukar han säga. Han surrar så mycket, många långa meningar med kloka tankar och funderingar. Ibland har han lite bråttom att få ut de han vill säga så då kan de vara lite svårt att höra vad han säger. Han har nu lärt sig att hoppa på riktigt, alltså så han lyfter mark, förut drog han bara upp byxorna och sa att han hoppade haha. Han är som sagt lte trotsig nu och testar mycket, men sedan blir han lite skamsen, så han vet att han gör fel. När han blir arg så morrar han och säger att han är ett monster, eller så storfejktjuter han. Han är så himla snäll, klok och förståndig liten busunge.
 
 
Den här bilden är tagen för 2 årsedan, då hade han just lärt sig att sitta själv.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad skönt att han trivs så bra men jag förstår din känsla. Söt bild! <3 Kramis

Svar: ja .. :) tack!
Pauline Hurtig

2 MALIN:

Så fint skrivet! Kram

Svar: tack! :)
Pauline Hurtig

3 ullie:

ja men gud så trotsiga i 2 år såldern
alltså ja VAR ålder har trots men ja har tyckt 2 år varit jobbig

Svar: haha ja verkligen! xD
Pauline Hurtig

4 Emelie:

Vilken fin bild!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

5 Emelie Andersson:

Vad härligt att se så mycket utveckling, bilden är helt underbar :)

Svar: ja :D tack så mycket!
Pauline Hurtig

6 Matilda Berlin:

Men finaste, finaste Theodor! Fick verkligen världens leende på läpparna av hans tidigare hopp, så nu kommer jag i alla fall att få en fantastisk dag =) KRAM fina du <3

Svar: aw fina du <3<3
Pauline Hurtig

7 Therese Bjärstig:

Så fin bild, hoppas du har den som förstoring eller canvas, super sött!

Svar: ja, vi har den som tavla :D
Pauline Hurtig

8 Dixi Wonderland:

Tiden går så himla fort och skönt att han trivs på förskolan :D

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

9 Sara Ekman:

Skönt ändå att han trivs på förskolan, men förstår att det gör ont i hjärtat när han inte vill gå hem <3

Svar: verkligen, ja men som sagt blev det ingen kamp :D
Pauline Hurtig

10 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Han kommer att uträtta stordåd :)

Svar: aw :D
Pauline Hurtig

11 Emma Engström:

Han är ju för go alltså <3

Svar: ja :D <3
Pauline Hurtig

12 Jessica Högberg:

tänk att ett litet nej kan generera så många känslor... bilden är underbar!

Svar: ja verkligen, å tack!
Pauline Hurtig

13 Celine:

Han verkar ju helt underbar <33 Men gullevännerna på förskolan alltså!

Svar: det är han! <3 ja verkligen :D
Pauline Hurtig

14 Sara:

Aw så kul att läsa om hans utveckling. Underbar bild!!

Svar: vad kul att du tycker det! tack :D
Pauline Hurtig

15 Sara:

Aw så kul att läsa om hans utveckling. Underbar bild!!

16 Flisan:

sv: tack :D

så fin bild :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

17 Anonym:

Gu så fin bild <3<3

18 Anonym:

Gu så fin bild <3<3

Svar: tack :D<3 vem?
Pauline Hurtig

19 enna:

Så söt bild! Och vad kul att han börjat utveckla sina meningar, tänk när du kan ha konversationer med honom :)

Svar: tack snälla! ja så roligt :)
Pauline Hurtig

20 Johanna Utterberg:

Så fint med utvecklingen och kul och följa den :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

21 Jasmine:

Du skriver om din son med sådan värme, det är rörande.

Svar: Tack för kommentaren! Mer om hur det har gått med bröllopsklänning finns att läsa framöver.

Kram

Svar: Aw tack <3
Pauline Hurtig

Kommentera här: