Utanför fönstret slår våren ut

Och marken blir grön igen. Jag älskar verkligen å se när allt grått blir grönt, det knoppar överallt nu. Å vet ni vad, på vår gård har vi vitsippor!! Jag är så himla glad över det, en dröm jag har är att fota Theodor i ett hav av vitsippor men det verkar inte finnas här? Idag har jag haft en rätt jobbig och tjorvig jobbdag, vi var lite personal och så hade jag, likt många fler kollegor, ont i huvudet. Känns nästan som åskhuvudvärk? Det var så skönt när jag fick stämpla ut och hämta min fina kille, han hade haft en så bra dag på förskolan. Det är ju förskolans dag så de hade fått måla på stafli ute, så roligt! För ett tag sedan beställde vi godis och kakor av ett fotbollslag och precis innan jag började natta Theodor så plingade dom på dörren, så nu sitter jag här och mumsar godis medans jag väntar på morden i Sandhamn.
 

Kommentarer:

1 sara:

så fint ute nu :)

2 Netti Starby:

Låter som en jobbig dag på jobbet och hoppas att huvudvärken försvinner. Ha en mysig kväll och ta hand om dig! Kramis

3 Jessica Högberg:

Kul att se allt som kommer upp på våren, vitsippor är så vackert!! Hoppas huvudvärken släpper genast <3

Svar: ja :D tack de gick över under kvällen
Pauline Hurtig

4 Jessica Högberg:

Kul att se allt som kommer upp på våren, vitsippor är så vackert!! Hoppas huvudvärken släpper genast <3

5 MALIN:

Älskar allt som har med våren att göra! Kram

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh förstår det där med vitsippor :). Hoppas ni hittar ett ställe :)

Svar: tror som sagt inte det finns här :(
Pauline Hurtig

7 Angelica Wåhlin:

Vi har också fått vitsippor här nu, så himla härligt!

Svar: så fint :D
Pauline Hurtig

8 Linnéa:

Åh vitsippor i skogen m.m är verkligen så vackert & ett riktigt vårtecken <3

Svar: ja verkligen, vill se de!!
Pauline Hurtig

9 ullie:

ja i bland får man ställa upp o köpa lite
det är underbart ute nu allat bara exploderar i grönt o alla växter slår u så fint

Svar: ja :D så härligt!
Pauline Hurtig

10 ullie:

ja i bland får man ställa upp o köpa lite
det är underbart ute nu allat bara exploderar i grönt o alla växter slår u så fint

11 Maria:

Vitsippan är blomman nummer ett när våren kommer. Den är så fin och vacker. Underbar bild! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

12 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Den här värmen tar hårt på många nu! Jag hade hoppats på en rejäl åskskur igår, men det kom bara några få droppar!

Svar: jo :/ här kom det inte ens regn, men mörka regn drog förbi
Pauline Hurtig

13 Matilda Berlin:

Fyy, hatar sånna dagar när det liksom bara trycker över en. Men verkligen så skönt när man då får stämpla ut =) Hoppas du får en fantastisk Fredag nu sötnos <33

Svar: jo.. ja verkligen! aw tack hoppas du haft det med!<3
Pauline Hurtig

14 Sara Ekman:

Vi har massor med vitsippor på vår tomt, så himla fint! :)

Svar: åh vad fint!
Pauline Hurtig

15 Annie:

Det är så underbart vackert!:)

Hoppas Du får en fin fredag<3

Svar: ja :D åh tack detsamma!
Pauline Hurtig

16 Sussi:

Håller med. Det är underbart ute nu :) Vilken rolig dag för din son. Synd dock att inte din dag var lika bra..

17 Carolina:

Fint ju! Tufft med sådan huvudvärk och jobbigt att det var lite mindre personal. Men skönt att få komma därifrån sedan :) hoppas att det var en bättre dag idag!

Sv; tusen tack :)

Svar: jo :D tack!
Pauline Hurtig

18 Dixi Wonderland:

Våra vitsippor har börjat vissna men så fina :D

19 Alice Lindström:

Vad jobbigt med huvudvärk men det låter som att du fick en bra avslut på dagen!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

20 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så himla fint :)

21 Jeanette:

Verkligen så härligt att det är så grönt nu! :) Dock har det gått alldeles för fort här i Uppsala, här börjar saker blomma ut istället.

Svar: ja :D ja ni ligger ju lite före
Pauline Hurtig

22 Josefine:

Jag tycker det är så fint när man ser förvandlingen som blir :D

Svar: jag med!!
Pauline Hurtig

Kommentera här: