Vaknade av åskan

Blogg.se verkade ha något tjorv igår, jag hade svårt att logga in samt spara inlägg så därav blev det inget inlägg igår.
Hur som helst så vaknade vi av en ordentlig åsksmäll igårmorse, följt av hårt regn. Theodor undrade lite vad det var som dundrade och vi svarade då att de var åska, sedan sa jag lite snabbt "kanske är det morfar som kör lastbil i himlen" så nu ser Theodor massor med lastbilar och traktorer i himlen.. Men ovädret var snabbt övergående och det blev en solig och fin dag. Idag har vi också haft en fin dag, det är ju någotvist med fredagar alltså, även på semestern, men extra nu när Jonas börjar jobba, annars är jag otroligt dagvild. Men ikväll kommer ju något fint, ska ni se på blodmånen kl 21.30? Det ska jag försöka göra. Imorgon kommer heller inget inlägg för då ska jag och Jonas på bröllop, ska bli så himla kul, jag har faktiskt aldrig varit på något tidigare. Hoppas allt är fint med er, kram.
 
 
Idag är det även Lucas 11 årsdag. Här kan ni läsa ett inlägg om Lucas, historien om varför han kom till oss är lite speciell.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag har aldrig hört talas om blodmånen och det måste jag kolla upp! :-D Kramis

Svar: inte? ja kolla upp det!
Pauline Hurtig

2 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Åh, vad härligt med en rejäl åskskur! Önskar att vi kunde få några sådana här också! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

3 sara:

Härligt med lite regn, det mååååste vi verkligen få snart! Hoppas vi får det i helgen! Och vilken söt bild på katten :)

Svar: ja superskönt :)
Pauline Hurtig

4 Marie:

Ska bli åska här i helgen vad det verkar faktiskt,

5 ullie:

ogillar ju både regn o åska så de har lovat nu i helgen men ja hoppas nej
de små har lite svårt att förstå va åska är inte lätt

6 Ida - foto & häst:

Tycker åska är så mysigt haha ;) Men så söt katt också!! Grattis till honom :)

Svar: jag med! ja visst är han :D
Pauline Hurtig

7 Carolina:

Skönt med lite regn! Då jag tittade upp vädret imorse såg det ut som om det kommer att bli regn ikväll och hela dagen imorgon :)

Svar: absolut! vad skönt :)
Pauline Hurtig

8 Anonym:

Ha det så kul på bröllopet o grattis till honom på 11 års dan :)

Svar: tack! :D vem?
Pauline Hurtig

9 Sarah:

Ha de så kul på bröllopet :) Ja älskar fre :) Grattis till honom på 11 års dan :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

10 Emma Engström:

Är verkligen så himla dagvild jag också, så lätt att blanda ihop dagarna nu under sommaren! :)

Svar: haha ja verkligen!
Pauline Hurtig

11 Emma Engström:

Är verkligen så himla dagvild jag också, så lätt att blanda ihop dagarna nu under sommaren! :)

12 My:

Jag glömde helt bort blodmånen men jag var ute i stallet och såg ingenting så jag vet inte om den inte syntes här eller så var jag blind haha!

Svar: ja vi såg den inte :(
Pauline Hurtig

13 Jeanette:

Jag ville så gärna se den där blodmånen men hos oss var det för molnigt för att se nåt tyvärr.

Så fin bild! Otroligt fin färg på katten :)

Svar: syntes inte här heller :( tack snälla!
Pauline Hurtig

14 My Nordqvist:

Jag glömde helt bort blodmånen men jag var ute i stallet och såg ingenting så jag vet inte om den inte syntes här eller så var jag blind haha!

15 Annika:

Fin bild på katten. Det är alltid roligt med bröllop.Man får träffa mycket nya människor.

Svar: tack :D ja det var roligt :)
Pauline Hurtig

16 torres:

Men vilken gosig kisse 😍😍

Svar: det är han verkligen :)
Pauline Hurtig

17 Dixi Wonderland:

Vi skulle fått regn idag men det kom tre droppar :(

Svar: åh :(
Pauline Hurtig

18 Josefine:

Haha nää usch vad hemskt att bli väckt sådär.. jag som är superrädd för åskan hade tyckt det var förfärligt😂

Svar: vi tyckte bara att det var mysigt :)
Pauline Hurtig

19 Alice Lindström:

Vad mysigt med bröllop!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

20 Alice Lindström:

Vad mysigt med bröllop!

21 Sara Ekman:

Men åh så kul med bröllop!! :D

Svar: Det var det verkligen
Pauline Hurtig

22 Jonna:

Vi fick också lite regn <3

Svar: Vad härligt!
Pauline Hurtig

23 Iselin Renée:

Så søt pus <3

Svar: :D<3
Pauline Hurtig

24 Johanna:

Man blir verkligen dagvild när man är ledig :)

Åskan är spännande här hemma med, det lilla som kommit, inte blivit så mycket i år.

Svar: Oja.. vad kul! Mycket som är spännande för de små
Pauline Hurtig

25 Maolion:

Jag såg blodmånen här i Portugal! Mysigt med massa folk som gick ner till stranden med picknickfiltar och kollade :)

Svar: Vad roligt :D
Pauline Hurtig

26 Ellen Gräntz:

Tycker också att blogg.se strulat mycket de senaste dagarna!
sv: Alltså TACK <3

Svar: ja :/
Pauline Hurtig

Kommentera här: