Norrköping

Onsdagen den 11 juli körde min mamma oss ut till Luleå airport. Flyget skulle gå 9.55 men var väldigt försenat, som tur var fick vi plats på ett tidigare plan, annars skulle vi inte ha hunnit med tåget från stockholm. Men Theodor hann leka lite i lilla Leos och vi åt lunch innan vi klev på flyget. (lägg märke till att Theodor matchar tröja å tillfälle hihi)

Flygresan gick jättebra, Theodor kunde inte riktigt förstå varför vi tyckte han skulle sitta still men när han fick se lite Nicke på sin surfplatta gick det bra. När vi kom fram var Theodor sååå trött, men han somnade inte förs på arlanda express. Vi hann med alla byten och åka en bra bit mot Norrköping innan Theodor vaknade igen.

När vi kom fram till Norrköping gick vi till Karl Johans park och kaktusgruppen. Något som min mamma pratat mycket om. Mamma är född i Norrköping men de flyttade upp till Lule när hon var 8 år, sedan flyttade hon ner igen för att plugga så hon har varit där rätt mycket. Jag och Mamma var nere tillsammans när jag var 8 år så det är ett tag sedan, men lite kom jag ihåg.

VI chekade in på hotellet och gick sedan på middagsjakt. Vi hamnde på pinchos, vi har aldrig ätit där tidigare men hört mycket bra om det. Och vi tyckte verkligen att det var bra, älskar konceptet med app. Theodor fick en egen barnbricka och blev helt till sig när den kom in.

Efter maten promenerade vi lite längs Strömmen innan de var dags att gå ner till hotellet för att sova.

Nästa morgon åt vi så klart hotellfrukost, alltså det bästa! Sedan tog vi en buss till Kolmården för att gå på djurparken, men de tänkte jag skulle få ett separat inlägg, tror vi tog kring 900 bilder bara där haha.

Men efter kolmården gick vi till en pizzeria där Theodor fick en egen pizza formad till en fisk.

Nästa dag träffade vi min tremänning och Theodors fyrmänning. En pojke som är lika gammal, de hade jätteroligt ihop. Först var vi en fin lekpark där killarna hittade en pool och skulle så klart bada och efter det år vi på sibylla. Det var verkligen så himla roligt att ses. Sedan fick Theodor sova och efter det var det dags för oss att gå på tåget mot Hallsberg och sedan vidare mot Askersund.