Rätt tid

Nu har tredje inskolningsdagen gått. Idag bad de mig att smita iväg in i personalrummet när han inte såg så det gjorde jag. Å där satt jag och vänta, och vänta, och vänta. Till slut hade det gått en halvtimme och det var dags för oss att gå hem. Jag gick då in till lekrummet och då kom han springade och kramade mig, inte överexalterad, inte ledsen. Han hade inte visat någonsom helst undran eller rädsla. Utan han hade bara gått runt och lekt med lite olika saker. Det känns såå underbart att han känner så trygg där. Men det är samtidigt väldigt bådeoch känslor. Lilla stora killen♥
 
Imorgon ska vi vara där från morgonen och äta lunch och sedan gå hem för att sova. Ska bli så spännande att se. Det känns verkligen som att det är rätt tid att skola in honom nu. Både för oss och honom, han känns helt redo, som att han behöver det här nu i sin utveckling. Så tror jag att han är lite less på att bara vara hemma med oss så det känns verkligen kanon.
 
 
Nu ska jag ta och skriva om dagen i min 10 årssdag bok. Jag fick den av Jonas i julklapp 2014 och har skrivit i den varje dag sedan den 1 januari 2015. Det är så roligt att varje dag kunna läsa om vad jag gjort de tidigare åren. Så nu för 3 årsedan står det om när jag var hemma och pluggade. För 2 årsedan står det om när jag just börjat jobba som röntgensyrra och var gravid och för 1 årsedan står det om vad jag och Theodor gjorde om dagarna. Så himla mysigt!

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad roligt att det gick så bra idag också :-D Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Alice Lindström:

Vad skönt att det gick bra och vad roligt det måste vara att kolla tillbaka i en dagbok!

Svar: absolut! :D
Pauline Hurtig

3 Linnéa:

Men vad kul att det funkar så himla bra, <3

Svar: oja!
Pauline Hurtig

4 Jennifer :

VAd kul med en sådan bok, kan man gå tillbaka och läsa ju :D

Svar: ja älskar den!
Pauline Hurtig

5 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vad kul med en sån bok att kunna titta tillbaka i :)

Svar: ja det är superkul!
Pauline Hurtig

6 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad skönt att han är så trygg i sig själv :)

Svar: ja verkligen!
Pauline Hurtig

7 Denise:

Åh förstår att du är kluven och att det är blandade känslor. Men vad SKÖNT att det går så bra hittills! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

8 Amanda Sofi:

Så skönt att inskolningen går bra!

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

9 Emelie Andersson :

Åh vad kul att kunna blicka tillbaka så :) och vad skönt med inskolningen. Han verkar verkligen vara trygg där :)

Svar: ja verkligen! ja det känns så skönt :)
Pauline Hurtig

10 Jessica Högberg:

Åh, dom är fina! Skrev en femårs för många år sedan...

Svar: ja :D vad kul!
Pauline Hurtig

11 Linda:

Vad kul att det gick bra med inskolningen! Mysigt med dagbok där man kan gå tillbaka och kolla, hade också en sån men raderna räckte inte till😊

Svar: ja absolut! haha nä ibland blir de lite tight, men då kan bloggen kompletera :D
Pauline Hurtig

12 Anita:

Åh, roligt med dagbok! :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

13 Johanna Utterberg:

Vad härligt att det känns som rätt tid nu! :)

Svar: ja gud ja! :D
Pauline Hurtig

14 Sara Ekman:

så skönt att det går bra!! :)

Svar: ooja!
Pauline Hurtig

15 Amanda:

Så skönt att det går bra med inskolningen <3

Svar: superskönt!
Pauline Hurtig

16 Dixi Wonderland:

Va härligt att det går så bra för honom :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

17 My:

Åh vad roligt att det går så bra :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

18 Matilda Berlin:

Det med dagbok är ju verkligen SÅ kul! Skriver inte själv, men min Mormor har gjort det varje kväll under ALLA år! Så mysigt att kika tillbaka och se =) Kram <33

Svar: ja verkligen, min mormor gjorde också det så jag har jättemånga av henne. så kul :D
Pauline Hurtig

19 Ellen Gräntz:

Åhh, underbart med en sån dagbok ju! Jag har en sådan fast i digitalt format på min dator. Sååå kul att läsa tillbaka. Eller ja, inte alltid. Men det är spännande att minnas tillbaka. :)
sv: Alltså, blir lika glad varje gång <33

Svar: ja verkligen! nä precis det kan vara jobbigt att läsa ibland också <3 men så skönt att skriva
Pauline Hurtig

20 JoJo:

vad skönt att det går bra med inskolningen hittills :) jag hoppas att det fortsätter så också!

Svar: ja! :D tack :)
Pauline Hurtig

21 MALIN:

Vilken fin bok! Otroligt kul att kunna kolla tillbaka! Kram

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

22 Malin:

Fin bok! ​Trevlig helg! :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

23 Celine:

Låter ju som att det går superbra <3 Så skönt!

Svar: japp! <3
Pauline Hurtig

24 Marcus Woxther:

så fin blogg :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

25 Frida:

Va härligt att det verkar gå bra med inskolningen! :) Roligt att kunna läsa tillbaka på vad man har gjort:)

Svar: ja! oja :)
Pauline Hurtig

26 Wanderlust by Jona:

Åh sötnosen, härligt att höra att allt gått så bra med inskolningen ändå! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

27 Fröken M:

Men vilken rolig grej !
"några rader om dagen" - ett fantastiskt sätt att se tillbaka på åren som gått :)

Svar: ja superkul!
Pauline Hurtig

Kommentera här: