Mina 30 st muminmuggar

 
Jag började samla på mumin muggar 2014 och har idag 30 st. Jag älskar verkligen dessa muggar, tycker de är så fina, söta och roliga. Extra roligt är att alla är så olika men de passar ändå så bra ihop. De funkar verkligen att använda som bjudservis.
 
 
De här 2 är mina favorit muggar. Rosa såklart. Mymlan som var min första mugg och kärleksmuggen, så himla söta!
 
 
Jag har även säsongsmuggar (de finns bara i begränas upplaga). Dessa ovan är mina vintermuggar som jag bara använder på vintern. Sedan har jag 3 stycken sommarmuggar och några andra säsongsmuggar. Tycker det är så roligt med dessa.
 
Jag är inte en sådan samlare att jag vill ha alla, utan bara de som jag tycker är fina. Men de flesta är ju så himla fina alltså. Har du någon muminmugg? vilken tycker du är finast?

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Oj vad många muminmuggar du har :-D Kramis

2 Iselin Renée:

Så mange fine kopper :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

3 Linda:

Här samlar jag också på muminmuggar. Har i skrivande stund 33 st. Bland annat senaste vintermuggen Vårvinter är fin tycker jag. :D

Svar: vad kul! ja den är superfin :D
Pauline Hurtig

4 Gabriella :

Åh såå fina!!

Svar: visst är dom!
Pauline Hurtig

5 Celine:

Är så avundsjuk på din samling!

Svar: åh, ja jag är så glad att jag började!
Pauline Hurtig

6 MALIN:

Deras muggar är så himla fina! Kram

Svar: eller hur!
Pauline Hurtig

7 Emelie Andersson :

Så himla fina tycker jag! Kul att du har samlat på det :)

8 yvonne :

Jag har en turkos sniff mugg 😉

Svar: haha ja jag vet det mamma ;D
Pauline Hurtig

9 Linnéa:

Åh jösses, 30 stycken!!? Fin samling <3

Svar: japp! tack snälla :)
Pauline Hurtig

10 Denise:

Wow vilken gedigen samling! :D

Svar: :D
Pauline Hurtig

11 Matilda Berlin:

Men JÖSSES!! Haha! Heja dig! Inte vad jag skulle samla på, men dom är verkligen såå himla fina, hihi! Kram <33

Svar: haha ja :D
Pauline Hurtig

12 Anna:

Så fina! :)

13 Sara Ekman:

Oh så fina! Så kul med samling :)

Svar: tack! ja :)
Pauline Hurtig

14 Alice Lindström:

oj vad många du har! vad roligt att samla på något, dom är ju verkligen så fina allihopa!

Svar: ja superkul!
Pauline Hurtig

15 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

De muggarna är så himla fina 😍

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

16 Dixi Wonderland:

Vilken fantastisk samling du har :D

Svar: Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig så vill du säga hejdå ska du absolut göra det! Tycker deras "teknik" verkar jätte konstig men stå på dig! :)

Svar: tack! :D
Pauline Hurtig

17 Tess:

Vilken härlig samling! :)

18 Matilda:

Men dom är ju så himla söta!

Svar: visst är dom!
Pauline Hurtig

19 Matilda:

Men dom är ju så himla söta!

20 Johanna Utterberg:

Vilken samling du har!! :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

21 NATALIA :

Så himla fina :D

22 NATALIA :

Så himla fina :D

Svar: tack!
Pauline Hurtig

23 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad mysiga :)

Svar: oja!
Pauline Hurtig

24 Sussi:

Oj så många. Jag har kompisar som samlar på dessa muggar. Supersöta!

25 Sussi:

Oj så många. Jag har kompisar som samlar på dessa muggar. Supersöta!

26 Jessica Högberg:

Superfina, kanske ska jag samla till min kompis i Göteborg som älskar mumin...

Svar: verkligen, ja det är ju en jättebra present!
Pauline Hurtig

27 Erika:

Men wow vad många. Så himla fina :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

28 Petra:

Oj så många fina muminmiggar ,brukar köpa till mina svärföräldrar de har sparat sedan många år tillbaka ,kram

Svar: tack! vad kul :)
Pauline Hurtig

29 Amanda Sofi:

Å så fina!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

30 My:

Oj vad många! De är så fina :D

Svar: eller hur!
Pauline Hurtig

31 Amanda:

Så roligt med samling! <3

Svar: ja jättekul!
Pauline Hurtig

32 Jeanette:

Men vad roligt att ha något att samla på :) Önskar jag samlade på någonting sådant där, verkar så roligt att ha något att leta efter i butikerna.

Svar: ja det är jätteroligt!
Pauline Hurtig

33 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det är en rejäl samling :)


Svar: ja det börjar bli det :D
Pauline Hurtig

34 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

wow, kul att se samlingen! :)

Svar: vad kul att du tycker det :D
Pauline Hurtig

35 Amanda CL:

de är så fina!

Svar: Eller hur!
Pauline Hurtig

36 Bosse Lidén:

Jag visste inte att det fanns säsongsmuggar. De är jättesöta. Svårt att välja ut bara en.
Undra om de kommer att bli lika attraktiva i framtiden som den utgåva som fanns på nittiotalet. Vi hade två och var så förtjust i dem att de fick följa med i utflyktskorgen. Efter några år gick en sönder. Inför en flyttning sålde vi saker på tradera. Då fick den överlevande vara med på en auktion. Jag trodde inte mina ögon när jag gick in på internet nästa dag. Min fru blev förskräckt och gick till skåpet och synade muggen så hon inte missat något i beskrivningen. Flera bjöd över varandra under de två veckorna. Vi fick nästan tretusen kronor från en köpare i Finland. Blev jag glad? Jo. Men jag grämde mig att vi inte hade köpt tolv stycken som vi tänkt från början efter vi fått de två. Eller åtminstone inte haft med de på utflykter ... människan blir aldrig nöjd. ;)
Trevlig blogg du har. :)
M v h Bosse Lidén

Svar: jo en sommar och en vinter släpps varje år :D
ja det räknar med att värdet bara kommer att öka så det är ju en riktig investering även om det inte är därför jag köper dom utan jag använder alla. Haha ja så det kan gå!

Tack så jättemycket! :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: