Andra inskolningsveckan

 I fredags råkade Theodor se när jag smet iväg, då blev han lite ledsen men vi lekte ett tag och när han var inne i det så smet jag igen. När han upptäckte att jag inte var kvar blev han sååå ledsen. Jag var ju bara i pesonalrummet så jag hörde allt, ursh det var så hemskt men de hade sagt att jag skulle vänta tills de hämtade mig. Men han grät så himla förtvivlat jättelänge så jag gick faktiskt dit och då blev han glad. Sedan var han väldigt mammig ett tag och vi pratade om att jag kommer att gå och de förstår han. Nästa gång han var inne i något själv smet jag igen och det gick jättebra, då åt han även lunch där för första gången vilket gick jättebra. 
 
Idag var både jag och Jonas med honom eftersom att Jonas är ledig måndagar. Vi fick tillfälle att gå tidigt och satt i personalrummet tills efter de ätit och de var dags för oss att gå hem, allt hade gått  jättebra. Imorgon ska jag gå därifrån helt, känns så läskigt att inte höra honom ens men han är i så goda händer och trivs så bra där. Jag är ju såklart nära så skulle de vara något så är jag där på 5 min. Lilla stora killen ♥
 
 Den här bilden tog jag förra tisdagen innan vi gick till förskolan. Jag tänkte att de kunde vara kul med en fin bild då. Men han satte då ena fingret i näsan och jag sa åt han att ta ut de, då satte han istället in båda och upp med foten jättenöjd, lilla bustrollet.

Kommentarer:

1 Sara Ekman:

Åh så jobbigt att han blev så ledsen :(

Svar: ja fruktansvärt :(
Pauline Hurtig

2 Alice Lindström:

Vad jobbigt att han blev ledsen!

Svar: ja :(
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

Förstår att du känner så när han blir ledsen men det kommer att gå jättebra för honom! <3 Kramis

Svar: jo, det går jättebra!
Pauline Hurtig

4 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag förstår att det är jobbigt att han blev ledsen, men det är ändå skönt att han gör framsteg :)

Svar: ja verkligen!
Pauline Hurtig

5 Sarah:

Va skönt att de gick så bra sen :)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

6 Jessica Högberg:

Jobbigt så klart men det kommer bli toppen! <3

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

7 MALIN:

Han är så fin!!!! Många barn blir ledsna men det går i 99% av fallen över efter bara några minuter när föräldrarna har gått. Om du är orolig, så be hans pedagoger uppdatera dig via sms om hur det går! Kram

Svar: tack snälla! jo men när jag gick tillbaka till honom gjorde det inte det, då grät han sååå länge, men annars har allt gått bra. Ja det gör dom men då var jag i personalrummet bara
Pauline Hurtig

8 MADDISENJ.SE:

Det är verkligen tufft att skola in de små. Men minns att det gick oförskämt bra med Astrid och jag gick därifrån redan 3:e dagen. Men gud vad läskigt jag tyckte det kändes :(

Svar: jo :( oj vi var bara en timme om dagen i 3 dagar så de hade inte gått för oss.. ja jätte läskigt!
Pauline Hurtig

9 Linnéa:

Så söt <3
Ja, skönt att få in lite färgglada blommor :)

Svar: visst är han, tillomed med fingrarna i näsan
Pauline Hurtig

10 Svärmor och Farmor:

Så roligt att farmors älskade prins verkar trivas på dagis och att du och Jonas också känner att det känns bra - kram till er alla i familjen <3

Svar: ja <3 kram
Pauline Hurtig

11 Gabriella :

Åh så jobbigt att han blev ledsen, tur att det gick bra till sist!!

Svar: ja det är hemskt! absolut!
Pauline Hurtig

12 Emelie Andersson :

Så skönt att det går så himla bra och det kommer gå fint :) även om de blir ledsna ibland så hanterar fröknarna det så bra :)

Svar: jo absolut!
Pauline Hurtig

13 Celine:

Gubben då, klart att man är lite mammig <33

Svar: hihi, ja det känns bara bra!
Pauline Hurtig

14 Matilda Berlin:

Hahaha! Men åh! Vilken liten busunge! Så himla söt ju <33

Svar: hihi ja token :D <3
Pauline Hurtig

15 NATALIA :

Det kommer bli bra!! Haha going ;)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

16 Johanna Utterberg:

Jobbigt att han blev ledsen, men låter som om det kommer gå väldigt bra när han blir van :)

Svar: jo :( ja det går jättebra för oss!
Pauline Hurtig

17 Dixi Wonderland:

Vad kommer det sig att du ska lämna när han inte ser? Jag tänker att jag själv hade blivit mer ledsen om min mamma bara var borta än om jag såg henne gå. Menar inte detta som kritik utan undrar bara varför dom vill att du försvinner när han inte ser :)

Svar: jag känner exakt lika och har frågat de samma! De säger att det är bättre så, men jag har sagt att jag inte tänker lämna byggnaden utan att säga hej då, det tycker jag att han har rätt att veta. Vi pratar även mycket om att jag kommer att gå så att han ändå vet men jag vill säga hej då. Jag menar det vill ju vi också att folk gör när de går..
Pauline Hurtig

18 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh kan inte vara lätt att skolas in...

Svar: ne :/
Pauline Hurtig

19 Ida Lindborg ♡:

ååh vilken sötnos!!

Svar: haha ja tillomed med fingrarna i näsan
Pauline Hurtig

20 Jennifer :

Han vänjer sig :)

Svar: aa...
Pauline Hurtig

21 JoJo:

vad skönt ändå att han gör framsteg :)

Svar: jätte!
Pauline Hurtig

22 My:

Hoppas det gick bra idag!! Det går nog fort innan han vänjer sig vid att han kommer bli lämnad där för han har nog fullt upp att leka och vara med kompisar :)

Svar: det går jättebra för oss! :) ja så är det :D
Pauline Hurtig

23 Amanda:

Men åh nej vad jobbigt att han blev så ledsen :(( <3

Svar: ja det gör så ont!
Pauline Hurtig

24 Louise:

Skönt att de går bättre iallafall ! De kommer ju bli toppen 😃

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

Kommentera här: