Jokkmokks marknad 2018

 
Igår var det äntligen dags för Jokkmokksmarknad. Vi åkte buss med villaföreningen och det var verkligen en så himla lyckad dag, jättehärlig och mysig. Det var jag, Jonas, Mamma och Theodor, jag och mamma har varit där flera år tidigare men de var första för Jonas och Theodor, så mysigt!  Det tar cirka 2 och ½ timme att åka dit och Theodor somnade mitt i bananätandet, haha så söt! 
 
 
Det är så himla fint att åka genom de snötäcktalandskapet. När vi kom fram klädde vi på oss tjockaytterkläder, det var ca 12 minusgrader och sol, så härligt! När vi var redo gick vi ner till sjön där hundspannen är. Åh jag älskar verkligen hundspann, hundarna älskar att dra och de märker man verkligen. Jag var inne och läste på deras hemsida och där stod de att om en hund inte vill dra så märks det och då hittar de ett nytt hem åt hunden, så bra!
 
 
Theodor blev jätteglad när han såg hundarna och tyckte det såg spännande ut när de drog iväg. Självklart skulle även vi åka. Jag, Theodor och mamma, Jonas ville hellre stå och fota. På min instagram lillafrokenhurtig finns en bild som jag tog från släden om ni vill se. Theodor var så duktig och satt still i min famn och växlade mellan att säga wiii, oooh och vov vov. 
 
 
Åh det är verkligen hur härligt som helst, jag menar, kolla bara på bilderna! Naturen, solen och hundarna, det är så magiskt, skulle kunna åka hela dagen. Men det kunde vi ju inte göra, utan vi gick upp till marknadsområdet och då ville Theodor ha korv.
 
 
Efter lite vandrade på marknaden, köp av en gosidjursren, garn, jättegoda bakelser till bussen hem, korv och vantar så slockande Theodor helt i vagnen. Tyvärr missade han hela renrajden, tycker de är så himla fint med renar, de är så vackra djur!
 

Sedan gick vi ner och tittade på kyrkan som tyvärr var stängd med istället hittade vi en söt liten bock. Efter det var det dags att gå mot bussen igen, helt perfekt i tid, vi var så trötta allihopa.
 
Verkligen en helt underbar dag på jokkmokksmarknad.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Åh vilken mysig dag ni hade! <3 Kramis

Svar: oja!
Pauline Hurtig

2 Mamma Yvonne:

vilka fina bilder! alltid lika fantastiskt att åka hundspann, ett extra plus för det fina vädret

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

3 Iselin Renée:

Kjempe fine bilder :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

4 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Åh så mysigt! :)

5 Linnéa:

Åh, så fina bilder - ser helt fantastiskt ut <3

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

6 Annika:

Så fina bilder, roligt med hundspann.

Svar: tack :D ja superkul!
Pauline Hurtig

7 Dixi Wonderland:

Ser ut som en saga :D Otroligt vackert!

Svar: eller hur! :D
Pauline Hurtig

8 Jessica Högberg:

Vilken härlig dag! Sol snö och kallt är så vackert, även på bild

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

9 Ellen Gräntz:

Jag smäller av, så vackert! Ibland önskar jag att jag bodde bodde uppe i norr. Synd att jag alltid bott i Småland, haha.
sv: Åh vad kul att Insidan ut blev till dansuppvisning! Vilken bra idé!

Svar: ja men visst är det vackert!
Pauline Hurtig

10 Johanna Utterberg:

Wow så häftigt och vilken härlig dag! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

11 Alice Lindström:

åhh vad fina bilder!

Svar: tack så mycket!!
Pauline Hurtig

12 Amanda Sofi:

Å så roligt! Jag har varit sugen på att åka ditt, men tyvärr fanns inte tiden i år.

Svar: jo :) vad synd, hoppas du kan åka ett annat år!
Pauline Hurtig

13 Frida:

Men gud vad mysigt!! och en massa fina djur <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

14 Jeanette:

Det där låter verkligen som en så himla mysig dag :)

Svar: det var det!
Pauline Hurtig

15 Boel:

Åh så härliga bilder

Svar: tack!
Pauline Hurtig

16 Denise:

Vilken fantastisk marknad! :D

17 Emelie Andersson :

Åh vad mysiga och vilka underbara bilder:)

Svar: ja :) tack så mycket!
Pauline Hurtig

18 natalia:

Så mysigt!

19 Frida:

Det ser ju helt underbart ut ju! :)

20 ajlimullersandvik.blogg.se:

Men åååh, så mycket jag saknar Jokkmokk nu! Hon i lila är min gamla elev <3

Svar: åh men vad roligt :D
Pauline Hurtig

21 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Vilken fantastisk upplevelse :).
Häftigt att få bo så där högt upp i landet och se detta :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

22 Jonna Elb:

Åh, vilka fina bilder! <3

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

23 MALIN:

Så magiskt med all snö och solen! Kram

Svar: eller hur! :D
Pauline Hurtig

24 Louise:

Ser otroligt fint ut ! 😃

25 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så fina bilder :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

26 Gabriella :

Åh såå mysigt, jättefina bilder!!

Svar: ja :D tack snälla!
Pauline Hurtig

27 ullie:

fina bilder vilken mysig dag ni hade o fint va det

Svar: tack! ja :D
Pauline Hurtig

28 Jennifer:

Åh vad underbart med hundspann!!

www.jennifermilton.blogg.se

Svar: jaa :D
Pauline Hurtig

29 Sara Ekman:

så mysigt o så vackert med all snö!!

Svar: absolut! :)
Pauline Hurtig

30 Sussi:

Men så underbart! Vacker natur och roliga aktiviteter. Förstår att Theodor slocknade efter så många nya intryck :) Synd att han missade renarna men då har ni det kvar till något senare tillfälle kanske.

31 Sussi:

Men så underbart! Vacker natur och roliga aktiviteter. Förstår att Theodor slocknade efter så många nya intryck :) Synd att han missade renarna men då har ni det kvar till något senare tillfälle kanske.

Svar: ja :D haha ja det kan man förstå! tyvärr hitta vi inga sen när han vaknat, men en bok fick han se iaf :D
Pauline Hurtig

32 Carolina Thoor:

Låter verkligen som om ni har haft det underbart :D

Sv; ja, jag älskar också Örebro. Mitt andra hem utöver Stockholm :)

33 margarethavilhelmsson:

Vilken fin dag ni har haft och underbara bilder. Hoppas att jag kan åka på Jokkmokksmarknad någon gång.

Svar: ja :D tack! det är verkligen en upplevelse!
Pauline Hurtig

34 madabouttea.se:

Men vilken mysdag! Jag gillar inte snö och kyla men det där såg riktigt mysigt ut :3

Kommentera här: