Plocka blåbär längst vägkanten

Idag har det varit lite svalare ute, imorse när vi gick upp var det bara 15° ute. Nu är det 18° och jag ska nu dricka en stor kopp te, så mysigt. Tänk snart börjar tiden då man kan tända ljus, ta på sig stickade tröjor och halsdukar, så mysigt alltså. Det känns så roligt att börja tänka på hösten, säkert för att vi haft en heeelt underbar sommar. Jag har ju en vecka kvar av semestern och imorgon är Jonas ledig, så mysigt, blir nog någon utflykt då.
 
 
 Igår plockade Theodor blåbär som vi gjorde en paj av. Fast fler blåbär hamnade nog i magen än i hinken.. Lägg märke till Jupiter i bakgrunden, han är nästan alltid med Theodor och följde så klart med honom för att plocka bären.
 

Kommentarer:

1 sara:

Söt Bild, och vad gulligt att katten kom med också :)

Svar: tack, ja eller hur!
Pauline Hurtig

2 natalia:

vilken underbar bild :D

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

3 Johanna:

Mysigt och plocka blåbär :) Tror ingen har emot hösten efter denna kanonsommar :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

4 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Åh, blåbär är så gott :)

Svar: ja de tycker Theodor med!
Pauline Hurtig

5 Ellen Gräntz:

Jag är så himla tacksam för att det blivit lite svalare nu, haha. Och jag längtar till hösten. Har lovat mig själv att inte klaga på kylan en enda gång.

Svar: jag med, haha de låter bra ;)
Pauline Hurtig

6 elin:

Kul med lite blåbärsplockning<3

7 MALIN:

Så gott med blåbär! Kram

8 Josefine:

Så himla söt bild :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

9 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Mysigt att plocka blåbär! :)

10 Denise:

Även om jag var väldigt trött på den extrema värmen så längtar jag inte ett dugg till just hösten.. :p

Svar: inte? de gör faktiskt jag :)
Pauline Hurtig

11 My Nordqvist:

Vi har haft en så underbar sommar så har inget emot lite kallare luft nu :)

Svar: ja känner samma!
Pauline Hurtig

12 ajlimullersandvik.blogg.se:

Igår hade jag 24 grader när jag cyklade till jobbet. Idag har vi 15 grader här i Umeå också. Det är sannerligen tvära kast ibland. Vad gosigt med blåbärsplockande i alla fall, verkligen :D

Svar: ja verkligen, samma här.. ja :)
Pauline Hurtig

13 Wanderlust by Jona:

Men alltså åh så idyllisk bild! :D

Svar: aw tusen tack!!
Pauline Hurtig

14 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Jag längtar efter hösten, samtidigt som jag inte vill att sommaren ska ta slut :)

15 snyggafilippa.blogg.se:

Åh vad mysigt!

16 Sara Ekman:

Mys! Älskar blåbärspaj! :)

17 Emma Engström:

Hoppas ni fått en jättemysig dag! :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

18 Therese Bjärstig:

Mysigt att plocka blåbär, här har tyvärr torkan gjort att de flesta torkat bort :-(

Svar: åh :(
Pauline Hurtig

19 Hemmarecept:

Så mysig bild!

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

20 JoJo:

blåbär är så gott :) jag längtar lite efter att få ha jeans och stickade mysiga tröjor :)

Svar: ja jag med!!
Pauline Hurtig

21 Maolion:

Åh, jag älskar sensommaren när det börjar bli lite svalare luft. Så härligt att andas tycker jag ^^

Svar: ja så härligt verkligen!
Pauline Hurtig

22 Flisan:

sv: ja skam är en riktigt bra serie :D

mysigt :D

23 Znogge:

Vilket fint sällskap ni fick under bärplockningen!

Svar: ja visst fick han :)
Pauline Hurtig

24 Linda:

så underbart med bärplockning :D

25 Linda:

så underbart med bärplockning :D

Kommentera här: