Lilla mormor

Idag är det tre årsedan min mormor somnade in och vi saknar henne verkligen. Hon och Theodor hann aldrig träffas, han blev till några veckor efter att hon gått bort. Mormor hade gillat Theodor, hon ville ha en blond och blåögd pojke. Mormor älskade djur, det är nog mycket henne jag ärvt det från. Hon pratade ofta om stora djupa saker och frågade ofta vad som händer när man dör. Mormor lovade att försöka spöka för mig, både hon och jag tror på sådant. Men jag har inte kännt henne något..förs i sommar, 2 gånger har hon nu varit här, suttit på sängkanten och petat på mig "hör du?" "är det inte dags att ni sätter er i bilen?". Det har nämligen åskat då och mormor var så rädd för åskan. När hon var liten slog blixten ner i deras ladugård men inga djur kom tillskada som tur var. När mamma var liten tog mormor på sig gummistövlar och satte sig med mamma i knät när det åskade. När jag var liten fick vi alltid sitta i bilen, hela familjen, även katterna såklart.. Lilla mormor vi saknar dig så ♥
 
 

Kommentarer:

1 MADDISENJ.SE:

Usch så tråkigt. Vilken vacker bild på henne <3

Svar: jo, tack visst är den!
Pauline Hurtig

2 Sara Ekman:

<3 <3 <3 fint skrivet om henne

Svar: tack så mycket <3
Pauline Hurtig

3 Alice:

Åh, så fint skrivet. <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

4 My Nordqvist:

Så fint skrivet <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

5 Jennifer:

Fint inlägg :)

Svar: TACK
Pauline Hurtig

6 Henrik Olsson - Föreläsningar:

<3 <3 <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

7 elin:

Fint skrivet<3

Svar: <3
Pauline Hurtig

8 Emma :

Så fint skrivet <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

9 Matilda Berlin:

Verkligen så himla fint skrivet vännen <33

Svar: åh tack <3
Pauline Hurtig

10 Linda:

Underbart uttryckt, sänder alla tankar till er denna dag.
Svar: Ja när det blir lite personligt så är det alltid roligt, kul att läsa även hos andra.

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

11 Sarah:

Fint skrivet!

12 Netti Starby:

Åh vad fint skrivet om din mormor! <3 Kramis

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

13 Julia:

Så fint inlägg!!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

14 Carolina:

Så tragiskt att behöva mista någon man håller kärt. Jag tror också på att de finns andar, goda andar som inte vill oss något ont. Men har du känt av henne eller sätt henne? Nyfiken :)

Sv; ja, så skönt att få ut känslor. Inge kul att ha allt i kroppen, man mår så mycket bättre efteråt :)

Svar: jo :( jag har inte sätt henne, å heller inte känt henne fysiskt men som jag skrev så var hon liksom där å petade på mig, men de kändes mera psykiskt än fysiskt..
Pauline Hurtig

15 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så tråkigt att mista någon som står en nära <3

Svar: ja <3
Pauline Hurtig

16 Emma engström:

Massa kramar! <3

Svar: kram <3
Pauline Hurtig

17 Johanna:

Fint inlägg < 3

Jag önskar min morfar fått träffa både Erik och Hugo... Ja farmor och farfar med.

Svar: tack <3
ja på min sida har Theodor bara sin mormor och min syster 100 mil bort..
Pauline Hurtig

18 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint skrivet <3.

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

Kommentera här: