Happy moomins day

Idag är det Tove Jansson och Mumins födelsedag. Dagen till ära släpte arabia en mugg som bara säljs idag. Endast i utvalda butiker och på 2 hemsidor. Jag har bloggat om detta tidigare och ville så gärna ha en. De släptes finsk midnatt och jag satt redo på hemsidan och såg hur tidräknaren gick nedåt. Den gick att köpa, jag la 2 i kundkorgen och tryckte på köp. Sidan laddas, du står i kö för att betala, jag fick panik, och hipps vipps ändrades det till varan du önskar köpa finns ej i lager. Den sålde slut på moomin.com på mindre än 2 sekunder. Jag gick in på den andra sidan, med tårar i ögonen och vet ni vad, jag fick tag i en!! De var så många som blev utan och flera köpte på sig många och nu säljs de för de fyrdubbla priset, så fult. Tove Jansson skulle inte gillat det.. Jag var så orolig att jag inte skulle få någon, eller ja de är jag fortfarande, tänk om något blivit fel, men jag har mailat arabia och de säger att de fått min order och att allt är som de ska. Längtar tills jag får hem den! 
 


Kommentarer:

1 MALIN:

Hoppas att du har haft en härlig torsdag! Kram

Svar: tack, hoppas du hade det med
Pauline Hurtig

2 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad skönt att du fick tag på en i alla fall!!

Svar: verkligen :)
Pauline Hurtig

3 Angelica Wåhlin:

Gud, vad härligt att du fick tag i en!

Svar: ooja!
Pauline Hurtig

4 Sara Ekman:

Oj shit så snabbt de sålde slut :o Tur du fick tag på en! :)

Svar: ja :o
Pauline Hurtig

5 Carolina:

Stort grattis till moomins dag och Tove Janssons dag. Skönt att du lyckades få tag på en mugg!! :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

6 Carro:

Vilken tur att du fick tag i en, så fina! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

7 Dixi Wonderland:

Jag blir så förbannad på hemsidor som inte låser varorna i varukorgen. Tänk om man gick och handla i en matbutik och helt plötsligt börjar folk plocka ur varorna ur din kundvagn. Det är precis samma sak!

Är glad för din skull att du fick tag på den. Tycker det är gulligt att du mailade för att dubbelkolla, sånt gör nämligen jag också ibland xD

Svar: ja verkligen, är ju supermärkligt!
tack :D haha
Pauline Hurtig

8 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad skönt att du fick en mugg :)

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

9 JoJo:

vad skönt att du fick tag på en till slut ändå!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

10 Johanna:

Skönt du fick tag i en mugg och ja det är fult de säljs så mycket dyrare nu av andra :(

Svar: ja :D super fult :(
Pauline Hurtig

11 Sarah:

Oj så fort de tog slut :/ tur att du iaf fick tag på en :)

Svar: ja :/ verkligen!
Pauline Hurtig

12 Netti Starby:

Men vad kul! :-D Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

13 snyggafilippa.blogg.se:

Härligt att du fick tag på en! :D

Svar: oooja :D
Pauline Hurtig

14 Hanna:

Oj ja saker säljs ut så fort! Tur att du hann på en!

Svar: ja :O verkligen!
Pauline Hurtig

15 Amanda Sofi:

Å hoppas den kommer utan några problem alls!

Svar: ja de hoppas jag med :D
Pauline Hurtig

16 Matilda Berlin:

Nej vad kul! Hade faktiskt ingen aning om att det var det! Tack för att du informerar, hihi! Kram <3

Svar: vad kul att du tycker det, kram <3
Pauline Hurtig

17 Ida Bjelkert:

Vilken tur du hade! :) Trevlig kväll!

Svar: ja :D tack detsamma!
Pauline Hurtig

18 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Jag tycker verkligen det där så skitdåligt av folk :[. Nu samlar jag inte just på Mumin även om jag har några muggar, men jag vet hur folk gjort tidigare vilket är så fult tycker jag :(. Vet ju hur många ni är som samlar på dessa muggar.

Svar: ja verkligen :( kan inte kommentra hos dig, allt var så pyttesmått..
Pauline Hurtig

Kommentera här: