Slask, bruten handled och fredagsfika

 
Igårkväll började det snöa, massor, som att vi inte hade nog.. nu är de världens slask och jag tycker det är så äckligt samtidigt som jag vill att snön ska smälta. 
 
Idag fick jag röntga min egen mamma, hon halkade nämligen ute i morse och vi hamnade på akuten. Det slutade med gips på grund av misstänkt scaphoideum fraktur. Höger hand och allt.. stackars mamma ♥ Men hon har inte ont längre i allafall så det är ju skönt. Men minst två veckor med gips..
 
Jag hämtade därför Theodor senare på förskolan och när vi kom hem var jag så trött så vi köpte hem pizza. Så gott och mysigt. Nu sover Theodor och jag skall baka, för imorgon står jag och två till för fredagsfikat på jobbet.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Stackars din mamma och men skönt att hon inte har ont! Kramis

2 Mirre - Sweetwords:

Speciell känsla att röntga sin egen mamma, hua vilken otur hon hade

Svar: jo det var det :( men jag valde att röntga henne själv, var egentligen inte där dit hon skulle :)
Pauline Hurtig

3 Jasmine:

Stackars mamma din som brutit handleden. Hoppas att hon reparerar sig snabbt.
Hämtpizza efter en dag som denna var ett bra förslag tycker jag. Hoppas att det smakade och att du har haft en fin kväll!

(Sent) Svar: Tack för kommentaren!

Kram

Svar: ja verkligen,tack! ja verkligen gott tack :)
Pauline Hurtig

4 Johanna Utterberg:

Åh stackars din mamma, hoppas det läker fint. Och vad gott med hämtpizza!! :)

Svar: jo :( tack. absolut! :D
Pauline Hurtig

5 Maria:

Inget kul för din mamma som brutit sig :( Pizza till middag är aldrig fel :)

Svar: nej :( nä de var gott!
Pauline Hurtig

6 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Usch vad tråkigt att hon ramlade :/ Tur att det gick bra ändå!

Svar: ja verkligen :( jo de hade ju kunnat vara värre
Pauline Hurtig

7 ajlimullersandvik.blogg.se:

Vi har fortfarande bara massa kall snö, ingen slask. Och jag längtar efter slask!

Handledsbrott är hemskt, hoppas att hon blir bra efter två veckor!

Svar: haha ja slasket leder ju faktiskt någonstanns. jo :( tack!
Pauline Hurtig

8 Sara Ekman:

Nej stackars din mamma! :(

Svar: ja :'(
Pauline Hurtig

9 Dixi Wonderland:

Nej va tråkigt att ni fick mer snö :( Och stackars din lilla mamma. Skönt att det inte var någon större skada. Bryta benet hade ju inte varit roligt :(

Svar: verkligen :( ja så synd honom, jag tror faktiskt att ett brutet ben hade passat henne bättre, hon jobbar så mycket med händerna, virkar, stickar, klipper med bilder och syr :(
Pauline Hurtig

10 My:

Men usch vad tråkigt för din mamma :(

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

11 snyggafilippa.blogg.se:

Usch med snö, det är iallafall jag super trött på! :(

Svar: ja jag med, helt galet!
Pauline Hurtig

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh fy stackars din mamma. Kan tänka mig att ni säkert har mycket jobb nu på röntgen. Är helt galet med is överallt :(.

Svar: jo :( ja massa halkolycker!
Pauline Hurtig

13 Angelica Wåhlin:

Usch, vad hemskt att bryta handleden pga denna fruktansvärda halka :(

Svar: ja :(
Pauline Hurtig

14 ullie:

usch det är så fort o går så fort
stackars lilla mamma krya på

15 Matilda Berlin:

Nämen stackars Mamma! Ge henne en stor kram från mig <33

Svar: det ska jag göra <3<3
Pauline Hurtig

16 Denise:

Åh vad trist för din mamma! :(

17 Jessica Högberg:

Kram till mamma!

Svar: <3
Pauline Hurtig

18 Frida:

Ja det var riktigt vackert :)
usch stackars henne :( Hoppas det läker snabbt

Svar: jo :( tack!
Pauline Hurtig

19 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Stackars henne! Hoppas att handen läker snabbt!!

Svar: ja :( tacks å mycket!
Pauline Hurtig

20 Miss Philipsen:

Usch, stackare :(

21 Carolina:

Åh vad tufft ju med att hon har ramlat, men tur att du är en röntgen sjuksköterska hehe :D

Sv; jo men visst är den :D

Svar: jo :( haha ja de har sina fördelar ;)
Pauline Hurtig

Kommentera här: