Tavla med stjärnhimmel

 
Jag berättade ju för er att jag gav Jonas tavlor med hur stjärnhimlen såg ut vid vissa datum. Jag fick lite önskemål om att visa dom så jag tänkte göra det nu. Jag har sett reklam för sånna tavlor men de såg inte ut riktigt som jag ville och kosta 600 kr st. Så jag tänkte att jag säkert skulle kunna göra något liknande. Jag valde såklart datumet då jag och Jonas blev tillsammans och datumet då Theodor föddes. Är verkligen sååå nöjd med dom!
 
 
Jag började med att leta reda på en sida där man kunde få ut stjärnhimlen ett visst datum och hittade denna: https://www.fourmilab.ch/cgi-bin/Yoursky jag bockade av allt eftersom att jag bara ville ha stjärnorna, fyllde i datum, stad och ändrade till vitt på svart bakgrund. 
 
 
Jag limmade sedan fast himmlen (tänk på att hålla koll på vad som är upp och ner) på vita papper där jag hade skrivit texten jag ville ha, sedan rammade jag in med en svart ram.
 
 
Så enkelt men så fint! Vi älskar dom!

Kommentarer:

1 Gabriella :

Såå himla fina!! 😍😍✨

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Åh vad fint! :-D Kramis

3 Hanna:

Super fint verkligen! :D

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint det blev :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

5 Celine:

Så himla fin och smart present!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

6 MALINDENISE:

Åh vad fint!! :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

7 Bella:

Så fina!

8 Maggie Bergius:

Men så fina! Och vilken bra idé till en personlig present:)

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

9 Emelie Andersson:

så himla fint. En fin och uppskattad present! :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

10 Jessica Högberg:

Jättefina, du är så pysslig!!

Svar: tack :D hihi <3
Pauline Hurtig

11 Jeanette:

Men så fina tavlor! :) Så fin idé

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

12 Carolina Thoor:

Två jättefina tavlor! :D

Sv; ja, det var riktigt trevligt :)

13 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så fina :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

14 Ellen Gräntz:

Men vad HÄFTIGT att man kan kolla upp tidigare stjärnhimlar sådär? Blev ju såååå fina tavlor! Underbar idé <3

Svar: ja men eller hur! tack så mycket!!
Pauline Hurtig

15 ullie:

men så fina jätte bra. tycker om oxå o göra själv nån kopia :D

Svar: tack! ja det är ju superbra :D
Pauline Hurtig

16 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Tokälskar verkligen alla dina DIY-grejer! Så fina!

Svar: åh tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

17 Matilda Berlin:

Men alltså åhh vad fina!! SÅ himla bra att kunna göra själv istället för att lägga den onödigt stora summan på det! Heja dig!! <3

Svar: tusen tack :D<3
Pauline Hurtig

18 Alice Lindström:

Nej vad fint och vad smart att göra det själv!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

19 Ida:

Men så kreativt!! SÅ fint <3

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

20 Amanda:

Åh så galet fint!<3

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

21 Jeanette:

Så enkelt och fint!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

22 Johanna Utterberg :

Så himla fint!! :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

23 NATALIA:

Gud vad roligt, så fina!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

24 Kattis:

Verkligen en fin present, så duktig du är!☺

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

25 ajlimullersandvik.blogg.se:

De är jättevackra, sannerligen. Jag skulle absolut vilja ha sådana på min vägg om jag hade ett speciellt datum att sätta upp liksom :D

Svar: tack snälla :D
Pauline Hurtig

26 Malin :

Gud vad smart! Funderat på att göra nåt liknande till min sambo men har inte hittat nån sida som visade stjärnor och jag är inte jättesugen på att betala en förmögenhet för en liten tavla. Är den i A4 eller vilken storlek? 😊 samt hur gick du tillväga för att spara ner stjärnhimlen? Printscreen och en vända i paint, eller hur gjorde du? Behöver lite inspiration

Svar: Jag högerklickade bara och sparade bilden och skrev sedan ut den och klippte ut den runt och limmade fast som jag visa ovan. Jag gjorde i A4 format :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: