Tipitält DIY

Det är längesedan Theodor lekte med sitt babygym, i allafall på rätt sätt så vi bestämde oss för att de var dags att ta ner det. Jag har länge tyckt att tipitält är fina och tänkte att jag kanske skulle göra ett som får ta gymmets plats. Så det har jag nu gjort och jag tycker att det blir jättebra! Theodor har ju inget eget rum så denna står i vårat arbetsrum. Jag har tänkt att lägga i någon matta, lite kuddar och så. Theodor älskar verkligen att leka i den, lägger sig i den, tittar upp, leker titt ut osv. Även katten gillar den och jag tycker att den blev så snygg, är verkligen nöjd!
 
 
Jag köpte 4 rundstavar á 130 cm. Borrade ett hål i toppen, 15 cm in. Där trädde jag igenom ett snöre och satte ut pinnarna som jag ville ha dom och knöt om hårt. Sedan köpte jag faktiskt ett gammalt lakan på röda korset som jag sydde själva tältet av. Jag klippte först ut varje sida, alltså 3 hela trianglar och 1 som jag delade på mitten till öppning. Att det inte är helt symetriskt i sömmar tycker jag bara är charmigt. Jag gjorde även fåror för stavarna att löpa igenom för att göra det stabilare. Och sydde fast band för att kunna sätta upp öppning. Supernöjd!
 
Tips: Jobba på en matta eller handduk så inte pinnarna glider - då blir man galen. Har du inte ett lättroat barn - ha barnvakt. 

Kommentarer:

1 elin:

Men åh så roligt att han gillar den så mycket!<3

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Åh vad fint det blev! <3 Kramis

3 Anita:

Så fint :D

Svar: tack!
Pauline Hurtig

4 Mirre - Sweetwords:

Men hur grym är inte du, det vart ju toppenbra, perfekt strl också, tiptälten man köper är för stora

Svar: åh tack snälla! ja tycker det med :)
Pauline Hurtig

5 Louise:

Grym du är! Hur fint som helst! :)

Svar: åh tusen tack! :D
Pauline Hurtig

6 Svärmor och farmor :

Jättefint!!

Svar: tack så mycket!!
Pauline Hurtig

7 Henrik Olsson:

Det ser riktigt fint ut :)

En matta hade nog gjort susen så att det inte flyttar sig :)

Svar: åh tack! det glider faktiskt inte så mycket som jag trodde först :D
Pauline Hurtig

8 Ellen Gräntz:

Men vad fint! Fick akut kattbehov av andra bilden haha... :)

Svar: tack snälla! haha aw
Pauline Hurtig

9 A M:

Men åh så fint!!
sv: Tack dina ord betyder! :D
Kram, trevlig helg! <3

Svar: tack så mycket
Pauline Hurtig

10 Erika:

Åh så fint, gillar verkligen sådana tält :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

11 Julia:

Åh vad fint!

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

12 Lucy:

Nä men vilken fin header du har. Märks att det var längesen jag kunde sitta vid datorn och läsa bloggar hehe och va kreativ du är ^^

Svar: aw tusen tack! :D
Pauline Hurtig

13 jessy:

Va fint!! :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

14 Bella:

Åh vilket sött tält!

http://nouw.com/bellss

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

15 Alice Lindström:

Vad sött tältet blev!

Svar: tackar :D
Pauline Hurtig

16 Amanda CL:

Vad fint!
Jag hade älskat det när jag var liten :) (ville vara indian en period innan jag började skolan)

Svar: tack så mycket! aw vad roligt :)
Pauline Hurtig

17 ajlimullersandvik.blogg.se:

men ååååh så himla fint! Att bygga koja är fasen det bästa som finns!

Svar: tack så mycket! ja :D
Pauline Hurtig

18 Ida Lindborg ♡:

Så fiint!

Svar: tack!!
Pauline Hurtig

19 Gabriella :

Sååå fint!!

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

20 Johanna Utterberg:

Det blev superfint, så duktig du är! Kanske vågar försöka och ge bort i present till sambons syskonbarn som kommer snart! :)

Svar: tack så jättemycket! ja det skulle nog uppskattas :D
Pauline Hurtig

21 Johanna Utterberg:

Det blev superfint, så duktig du är! Kanske vågar försöka och ge bort i present till sambons syskonbarn som kommer snart! :)

22 Ida:

Så fint :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

23 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Men åh så fint det blev, du är ju så fantastiskt duktig!

Svar: åh tusen tack snälla du!
Pauline Hurtig

24 Jessica Högberg:

Mysigt! Jättefin är den.

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

25 Jessica Högberg:

Mysigt! Jättefin är den.

26 Sara Ekman:

åh vad fint :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

27 Dixi Wonderland:

Mysigt :D

28 Celine:

Så gulligt!

29 Josäfin Andersson :

Åh vad mysigt! :D

30 Carolina Thoor:

Åh vad fin den blev! Herregud så kreativ du är :D

Sv; ja, det var verkligen underbart :D
Jaså, åh.. Då förstår jag :)

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

31 Sarah:

tack så mycket =) åh fin koja =)

Svar: Tack :)
Pauline Hurtig

32 Byggsatshuset.se:

Du har byggt en riktigt snyggt litet hus

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

Kommentera här: