Första jobbdagen

Idag har jag jobbat min första dag efter mammaledigheten. Det är över 14 månader sen jag jobbade men det har gått så bra!! Igåkväll och imorse hade jag sådan ångest och mådde illa, inte för att jag inte trvis på jobbet utan för att jag inte vill vara ifrån Theodor. Men när jag väl var där och satte i gång att röntga gick det jättebra. Åh vad jag älskar mitt jobb, att ta röntgenbilder och hjälpa patienter är verkligen det bästa. Så var det roligt att träffa alla kollegor igen. Under dagen fick jag flera söta bilder på Theodor av Jonas - de hade det så bra och mysigt hemma vilket kändes jättebra. Det känns bra att dem ska få vara hemma tillsammans nu, men det känns så tråkigt att mammaledigheten är över. Men jag ska ju jobba 80% och vara ledig en extra dag i veckan.
 
Så här låg Theodor när jag for imorse, var ju aningens jobbigt att lämna alltså, fy. Min älskade unge ♥
 

Kommentarer:

1 Gabriella :

Åh så skönt att du älskar ditt jobb, förstår att det känns jobbigt att vara ifrån honom!! Kram

Svar: ja det är tur! hujja det är hemskt
Pauline Hurtig

2 MALIN:

Spännande! Och vad kul att det gick så bra! Kram

3 Netti Starby:

Vad kul att det gick bra på jobbet trots att du saknade din lilla prins! <3 Kramis

4 Asylmamma:

Jag tyckte också att det var jobbigt att jobba. Jag tycker iofs att det är svårt fortfarande men det är tur att vi har så bra pappor till våra söner ❤️

Svar: ja men verkligen, Jonas skickar massa bilder på hur bra dom har det, känns så bra, även om det svider lite då jag vill vara där.
Pauline Hurtig

5 elin:

Kul att det gick bra på jobbet , men förstår självklart att du saknar bebisen<3

6 Johanna Utterberg:

Vad skönt att det gick så bra ändå och att du trivs så bra på jobbet :) Men kan tro att du saknar lillkillen!

7 Norahsmamma:

Skönt att det gick bra. Kände exakt samma första dagen,

Svar: oja! ja :( <3
Pauline Hurtig

8 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så underbart att det gått så bra för dig och ja er :). Förstår att det kände jobbigt i början, minns själv den känslan :)

9 Linda:

Skönt att det gick bra att jobba <33

Svar: ja <3
Pauline Hurtig

10 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad skönt att det gick bra för dig att komma tillbaka till jobbet :)

Svar: oja!
Pauline Hurtig

11 Natalia:

Förstår att det var jobbigt att lämna honom <3

Svar: ja det var hemskt :(
Pauline Hurtig

12 Sara Ekman:

Åh förstår att det är jobbigt :( men tur att du trivs på jobbet i alla fall! :)

Svar: ja :( jo det är verkligen tur!
Pauline Hurtig

13 Dixi Wonderland:

Kan förstå att det tog emot i hjärtat men underbart att du hade en så positiv dag :D

14 Mirre Sweetwords:

Ja idag kändes det jobbigt för mig, jag jobbar ju första riktiga dagen idag och Bellis skulle lämnas redan 7 på morgonen, det kändes jättemycket =(, ville bara slita tillbaka henne

Svar: jag är så glad att jag inte lämnar honom på dagis utan att jag får vänja mig att lämna honom med Jonas :)
Pauline Hurtig

15 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh förstår att det var jobbigt att lämna, men skönt att första dagen ändå gick bra! :)

16 corneliaeriksson.blogg.se:

Vad gulligt att han skickade massa bilder till dig under dagen :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

17 Ida Lindborg ♡:

Så mysig!

Svar: nja... eller menar du att Theodor är mysig? för det är han verkligen! :)
Pauline Hurtig

18 Jennifer:

Härligt när man känner så för sitt jobb :D

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

19 Days by Johanna:

Skönt det gick bra och jobba första dagen, det är en omställning. Skönt ändå att J är hemma lite, blir nog lättare då, än när man skall lämna på förskola. Det tyckte jag var jobbigt.

Svar: ja jag är så glad att jag inte lämnar honom på dagis än!
Pauline Hurtig

20 Alice Lindström:

Vad bra att det gick bra på jobbet!

21 Jeanette:

Skönt att det gick bra på jobbet :) Förstår att det var jobbigt att lämna honom på morgonen

22 Sarah:

Så bra att de gick bra på jobbet o att de va kul att va tbx :)

23 Bella:

Skönt att det gick bra!

24 anniepiie:

Vilken tur att du trivs på jobbet iaf.:) Söta Theodor.

Svar: oja! :) ja visst är han söt!
Pauline Hurtig

25 Celine:

Skönt att det ändå kändes bra när du väl kom igång <3

Svar: ja <3
Pauline Hurtig

26 Hanna:

Men sötnosen!

Svar: eller hur!
Pauline Hurtig

27 My:

Skönt att det gick bra :)

28 Frida G Svensson:

ja det är helt klart ett annat liv man får när man återgår till sitt gamla jobb, men helt plötsligt som någons mamma.

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

29 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har brutit och haft besvär både ett och annat, och röntgen är lätt bästa platsen på sjukhuset vad gäller personal av de olika ställen jag varit på :D Här på NUS i alla fall ^^

Svar: åh vad roligt att höra :D
Pauline Hurtig

30 Eleonora Adriana ♥:

Så söt!

Svar: visst är han!
Pauline Hurtig

31 Matilda Berlin:

Men åhh! Hoppas allt gick bra fining! <33

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

Kommentera här: