En vecka kvar av mammaledigheten

Nu har jag bara en vecka kvar av mammaledigheten. Det känns så himla sorgligt, det har varit så himla skönt och mysigt att vara hemma med Theodor. Jag trodde att jag skulle klättra på väggarna, men så har det verkligen inte varit, vi har haft det så himla bra. Jag har haft jättesvårt att vara borta från Theodor, haft sådan ångest för att vara borta, men för någon vecka sedan slutade vi med dagamningen och sen dess har det gått mycket bättre, kanske har det lite med hormonerna att göra? Så efter 13 månader mammaledigt och dryg en månads graviditetsledigt ska jag nu återgå till arbetet som röntgensjuksköterska. Jag ska jobba 80 % och där med vara ledig 3 dagar i veckan och jobba 4, så det känns bra. Jag trivs jättebra på jobbet så det ska bli så kul att komma tillbaka till jobbet, men ursh och fy och hjälp vad jag kommer sakna Theodor, men det känns bra att han ska få vara hemma med sin pappa.
 
Så här såg jag ut just innan jag gick på ledigt, sprickfärdig.
 

Kommentarer:

1 Amanda CL:

Förstår att du kommer sakna honom <3
kram

Svar: om jag kommer :(
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Vad kul att du ska börja jobba igen och jag förstår att du känne så! <3 Kramis

3 Jennifer:

Det fixar du :D

Svar: jadå :D
Pauline Hurtig

4 Erika:

Förstår att det måste vara en jobbig känsla! Men det kommer bli bra :)

5 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Tiden som mammaledig är himla mysig :)

6 Bella:

Skönt ändå att du trivs på jobbet!

7 Sarah:

Kul att ha ett jobb iaf men förstår att du kmr sakna honom :)

8 Hanna:

Jag längtar dit jag går gå hem i oktober :D

Svar: det förstår jag!
Pauline Hurtig

9 Jessica Högberg:

Oj, vilken omställning. Tror det blir toppen när du kommer in i det=)

Svar: ja jag har ju varit borta på små utflykter för att träna oss, jo det tror jag med :)
Pauline Hurtig

10 elin:

Tiden kommer gå så fort , lovar<3

11 Celine:

Det kommer gå superbra <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

12 Days by Johanna:

alltid en omställning och gå tillbaka till jobbet. Hur länge skall J vara hemma T? :)

Svar: jo...till i Januari :)
Pauline Hurtig

13 Ida Lindborg ♡:

åh men så bra att tiden har varit bra!

14 Alice:

Låter som ett väldigt roligt jobb iallafall 😀

Svar: det är det!
Pauline Hurtig

15 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Förstår känslan precis, tror jag alla föräldrar och kanske faktiskt främst mammor gör. Det är inte alls så enkelt att gå tillbaka till jobb, skola eller vad det nu är. Att lämna den man suttit ihop med så länge, tror till och med att det egentligen går emot vår natur att lämna våra barn men det är ju så samhället är uppbyggt på gott och ont. Kram på dig <3

Svar: ja :( vet dock många som längtar tillbaka så det är nog olika. kram <3
Pauline Hurtig

16 Natalia:

Gud vad snabbt tiden gått!

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

17 Mirre Sweetwords:

Det är blandade känslor men det är nyttigt för alla, så kände jag och det var skönt på ett sätt att komma tillbaka trots att man ej trodde det

Svar: verkligen, ja vi tänker det :)
Pauline Hurtig

18 Gabriella :

Åh förstår att det känns sorgligt, låter ju inte helt fel att gå hemma och mysa!!

Svar: jo :( ja alltså det är ju verkligen ett jobb men jag har gillat det så mycket
Pauline Hurtig

19 Norahsmamma:

Kommer bli ur kul som helst och sa bli roligt att följa dig här på bloggen nu när du ska jobba med:)

Svar: åh vad roligt att höra!
Pauline Hurtig

20 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hoppas att veckan blir riktigt härlig för er :)

21 Amanda Forsman:

Lycka till på jobbet efter ledigheten :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

22 Alice:

Lycka till på jobbet!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

23 Johanna Utterberg:

Kan tro att det blir en omställning förstås, men det kommer gå bra :)

24 MALIN:

Jag tror verkligen att det kommer gå hur bra som helst! Kram

25 Linda:

Kul att börja jobba igen :-D

26 Emma:

Härligt! Jag tycker de är sjukt skönt att komma igång o jobba igen för JAG klättrade på väggarna :D

Svar: ja det är så olika :D
Pauline Hurtig

27 Frid G Svensson:

Det är viktigt att mammorna går tillbaka till jobbet. För egen del, för ekonomins del och för barnets del att ge barnet en riktigt fin och nära relation även med den andra föräldern.

Svar: ja visst..fast det är nog olika, vissa är ju hemmamammor! men för oss känns detta bra :)
Pauline Hurtig

28 Carolina Thoor:

Mysigt att ni byts ut så att han får vara både med sin mamma och pappa. Men alltid trist att behöva återgå till arbetet efter så lång tid även fast att det är så himla mysigt! :D

Sv; oj, så himla tight? Shit, det kan inte ha varit kul. Vi hade inte jätte stort heller måste jag medge, men vi kunde iallafall gå på toaletten utan att den andra behövde gå upp ifrån sängen ^^,

Svar: ja men precis! :)
Pauline Hurtig

29 ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad roligt att du ska tillbaka nu :D Du vänjer dig, och VIPS börjar han förskola i alla fall!

Svar: ja tiden går så fort!
Pauline Hurtig

30 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vad skönt att återgå till jobbet men förstår att du kommer sakna honom!

31 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Spännande ändå att komma tillbaka till jobbet! Du ska se att allting kommer gå strålande, nu är det ju dags för grabbarna att ha lite egentid tillsammans ;)

Svar: ja, jo det känns bra ändå! ja men precis :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: