6 månader som mamma

Theodor blev ju nyligen 6 månader och jag tänkte berätta lite om hur det är för mig att ha varit mamma i 6 månader. Jag älskar verkligen att vara mamma, att vara underbara Theodors mamma. Jag är så förälskad i denna lilla kille och undrar hur många pussar han får på en dag.
 
Jag tycker kroppen har återhämtat sig så bra, fort gick det också. Jag är tillbaka på nästan samma storlek, dock mindre muskler. Det syns att jag varit gravid och det är jag glad över. Jag tycker det är så himla häftigt hur bra amningen funkar också, tänk att Theodor gått upp 5 kg enbart på mat som min kropp producerat åt honom. Är så tacksam för att jag kan amma honom.
 
Jag älskar att vara hemma med honom, vi har så roligt och mysigt tillsammans. Han är så lätt att ha med att göra, trodde inte jag skulle få så mycket gjort som jag får. Jag har så himla svårt att vara ifrån honom, har varit borta 2 timmar som mest och det var så jobbigt. Han sover bra om nätterna (ta i trä) vi har inte varit vaken någonting en enda natt, han brukar somna kring 19.30 och vilja gå upp kring 9 (han vaknar och äter 1-2 gånger per natt men vi båda somnar om direkt) han vill dock komma upp tidigt och sova hos oss, men det kan en ju förstå. Och det är så mysigt att sova med honom. Han är så underbar på alla sätt och vis.
 
 
På morgonen dagen då han föddes, en månad efter förlossning, sex månader efter förlossning.

Kommentarer:

1 Cissi:

Tänk vad kroppen är fantastik som kan göra så underbara små människor ;)

Svar: ja verkligen!!
Pauline Hurtig

2 Sara Ekman:

Så härligt :)

3 jessy:

Men va härligt och grattis till 6 månader som mamma :D

4 Emelie Andersson:

finaste ni!

Svar: aw tack!
Pauline Hurtig

5 Ida Lindborg ♡:

ååh vilken sötis! så underbart :)

Svar: <3
Pauline Hurtig

6 Netti Starby:

Vad roligt och så fina bilder! <3 Kramis

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

7 MALIN:

Vilka fina bilder på er! Kan tänka mig att det är helt magiskt att vara mamma! Kram

Svar: tack så mycket! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

8 Amanda Lindstrand:

Vad fina ni är!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

9 ajlimullersandvik.blogg.se:

det låter verkligen som en dröm! kan inte tänka mig att särskilt många har det såhär bra efter ;)

Svar: hihi ja :D
Pauline Hurtig

10 Beatrice:

Åh, underbara bilder! Kramis.

Svar: tack så mycket! har du blogg? :)
Pauline Hurtig

11 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Ja visst är kvinnokroppen fantastiskt! Helt magiskt att vi kan bära liv i våra egna kroppar :D

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

12 Days by Johanna:

oh redan 6måander. Tiden rusar fort när man får barn!

Ja jag blev med förvånad hur snabbt kroppen hämta sig. Jag gick på vårdcentralen 2 ggr i veckan och tog blodtryckt för se så det sjönk efter havandeskapsförgiftningen och undersköterskan sa där när hugo var 2veckor, va är du säker du fött barn... jag bara jaaaa.

Svar: japp! ja samma sa de till mig på efter kontrollen :D
Pauline Hurtig

13 Carolina Thoor:

Ja, en kvinnokropp är bra häftig! Härligt att läsa om hur du upplever det att vara mamma till en sådan söt gosse! :D

Sv; kul att du gillade inlägget! Inte? Åh då måste du ju göra det! Den filmen var faktiskt väldigt bra :D

Svar: verkligen! vad roligt att höra :)
Pauline Hurtig

14 Amanda Jona [SPONTAN]:

Tycker det är helt fantastiskt intressant att få följa med hela er resa!

Svar: tack! vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

15 Alice Lindström:

Men oj vilken skillnad på andra och tredje bilden! Både på dig och Theodor!

16 Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

17 Jessica Högberg:

Åh, fina bilder!! Njut!!

Svar: tack! det gör jag :)
Pauline Hurtig

18 A M:

Blev glad när jag läste det här inlägget, så himla mysigt!
sv: Ja ellerhur! :D

Svar: aw vad roligt!
Pauline Hurtig

19 Jasmine:

Vilka fina bilder på dig och Theodor! Kul att det fungerar så bra med allt.

(Sent) Svar: Tack för kommentaren. Hoppas att det blev några pepparkakstryfflar gjorda också för din del.

Kram

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

20 Henrik Olsson:

Jag förstår att du älskar det! :)

21 Amanda:

SÅ fina bilder!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

22 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Kroppen är magisk! Jag själv kan inte förstå att Tuva-Li lyckades ligga gömd i min kropp.

Fina ni är <3

Svar: ja det är så häftigt!
tack!
Pauline Hurtig

23 Shahrzad Garoosi:

båda är sötare än sötast

Svar: aw hihi tack!
Pauline Hurtig

24 Ida:

Fina bilder :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

25 Dixi Wonderland:

Vilket fint inlägg :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

26 Lucy:

Gud vad jag ser fram emot att få uppleva mamma livet <3 du strålar så otroligt mycket och du är en sån fin mamma !

Svar: ja det förstår jag! aw tusen tack!
Pauline Hurtig

27 Johanna%20Utterberg:

Kroppen är verkligen fantastisk! Så fina ni är! :)

Svar: verkligen! aw tack!
Pauline Hurtig

28 Ronja :

Du är så himla vacker och duktig som mamma! Det är så roligt att vi båda blev gravid nästan samtidigt och att vi nu har varsitt underverk ❤️

Svar: aw tusen tack gulliga du! ja det är verkligen underbart!
Pauline Hurtig

29 Amanda:

S fina!!

Svar: tack snälla
Pauline Hurtig

30 Therese:

Härliga bilder :D Älskar sådana tidsremsor :D

31 Jeanette:

Så intressant att läsa :) Och vilka härliga bilder!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

32 Anonym:

Åh vilka fina bilder på er <3

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

33 Frida:

Ja det var riktigt gott :)
Åhh vad kul, Grattis till 6 månader som mamma och grattis på 6 månaders dagen till Theodor :)

34 Liene Svärd:

Intressant att läsa :)

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

Kommentera här: