Svar på frågestunden

Vad har varit det svåraste med att bli förälder?
Det svåraste är att vara borta från honom. Tycker det är jobbigt att bara springa ner på affären i 5 min utan honom, kan till och med sakna honom när han sover, det är helt galet egentligen.
 
Planerar ni några syskon till Theodor i framtiden?
Det var flera som undrade detta och...ja.. det gör vi nog, det känns mer och mer som att vi vill ha ett lillasyskon till Theodor, dels för han skull, men också för att få uppleva allt igen och yttligare en att älska vilkorslöst.
 
Vilken tror ni hans mest uppskattade leksak är?
Roligast är det som inte är leksaker, de han egenligen inte får ha, haha. Men av hans leksaker skulle jag nog säga gymmet eller lekkopparna som man kan stapla på varandra.
 
finns det något du önskat ni haft med i BBväskan men inte hade?
Det enda jag kommer att tänka på är bomullsvantar, nyfödda är ju oftast väldigt kalla om händer och fötter så Theodor hade strumpor på händerna tills vi köpte små bomullsvantar.
 
Hur tror du Theodor kommer vara som tonåring?
Svår fråga, men som det känns nu så tror jag att han kommer vara rätt populär, men ingen "ledare" jag tror han kommer vara väldigt snäll och omtänksam, tänka innan han gör saker men kommer nog hitta på lite bus.
 
Vad har förvånat dig/överraskat dig mest med att bli mamma?
Att vi får sova tror jag, haha, vi har inte varit uppe någon natt förutom amning, så skönt!

Hur många barn vill du ha?
Ett till tror jag, så 2.
 
Hur länge kommer du vara hemma?
Jag kommer att vara mamma ledig till i slutet av Juli. Jonas går på ledigt i början av Juni så vi är hemma tillsammans ett tag. Sedan kommer jag att jobba 80% så jag är ledig 3 dagar i veckan är tanken.
 
 
Vilken är din favoritbild på Theodor?
Oj så svårt! Har ju rätt så många bilder på honom, hehe, skulle omöjligt kunna välja bara 1, men här kommer 6 stycken favoriter.
 
 
Berätta om ett av dina favoritminnen med Theodor?
Oj, det finns ju så många, men första gången han log mot mig, 13 dagar gammal och det var minsann inget magknip, han log med hela ansiktet och såg rakt in i mina ögon, blev alldeles varm.
 
Vart ser du dig själv om fem år?
Om 5 år tror jag vi är gifta, bor i hus, kanske har vi en bebis i familjen.
 
 Var ser du ditt liv om 10år?
Bor i hus, 2 barn, fortfarande gifta haha.
 
Vad tycker du är det roligaste med att blogga?
Att få utlopp för min kretivitet, att få inspirera och minnas.
 
Hur mycket tid lägger du på bloggen varje dag?
Väldigt olika, oftast förbereder jag lite inlägg, men om vi säger att jag kanske lägger 5 timmar i veckan?
 
När började du att blogga och vad är ditt "bloggmål"?
Jag började blogga 2009, har inget direkt mål, men det är jätteroligt att bloggen bara växer och det skulle vara roligt att ha en halvkänd blogg, fast lite läskit också.
 
Finns det något särskilt du vill göra under detta året?
Nej, bara njuta tillfullo av att vara hemma med min fina lilla kille.
 
När tror ni att ni kommer åka utomlands med lillen första gången, och vart vill ni åka?
Vi kommer nog att vänta lite med det, världen känns så läskig hehe, men till något sol och badställe kanske när han är kring 10? 
 
Vad är det absolut bästa du vet att göra en ledig kväll?
Myser med min fina familj.
 
vilken är din favoritårstid?
Jag tycker att alla årstider har sin charm, men jag gillar nog sommaren mest, framför allt försommaren och sensommaren.
 
 Om du fick resa var som helst i världen, var skulle du resa och vilka skulle du ta med dig?
En resa jag verkligen vill göra är till Paris med Jonas och Theodor.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad kul att få läsa alla svaren från frågestunden. När min dotter var i Theodors ålder trodde jag att hon skulle bli kaxig och orädd av sig men nu är det helt tvärtom haha :-D Kramis

Svar: kul att du tycker det! ja det kan nog vända några gånger :)
Pauline Hurtig

2 jessy:

Åh, va kul att läsa!

3 JoJo:

vad kul att få läsa dina svar på frågorna :)

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

4 Erika:

Så kul att få läsa! Bra tips det där med vantarna, jag har helt tänkt att det kanske inte behövs med tanke på att det är mitt i sommaren, men får nog införskaffa ändå.. ifall att :)

Svar: kul att du gilla det! ja Theodor föddes ju 24 juni men de behövdes!
Pauline Hurtig

5 sandra:

kul att läsa :)

6 Alice Lindström:

Roligt att läsa dina svar :)

7 Natalia:

Jätteroligt att läsa :D

8 Photo by E M E R E L L A:

Åh vilka fina bilder :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

9 Amanda Jona [SPONTAN]:

Så himla kul att få läsa! :)

Svar: vad roligt att du tycker det!
Pauline Hurtig

10 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Roligt att läsa :)

11 Boel:

Himla kul att läsa :D

12 Ida:

Kul o läsa :D

13 Carro:

Jag tycker också det är så jobbigt att vara ifrån Joline. Undra om man någonsin vänjer sig vid det? :)

Svar: tror inte det :/ kanske lite, blir nog på ett annat sätt iaf
Pauline Hurtig

14 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vad kul att läsa svaren! :) Otroligt fint minne du har med han!

Svar: kul att höra! tack, det finns ju många :)
Pauline Hurtig

15 Gabriella :

Roligt att få läsa dina svar, såå underbara bilder!! <3

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

16 Nelly:

Rolig läsning :) Och så fina bilder, Theodor är så fruktansvärt söt! :D

Svar: tack så mycket! <3
Pauline Hurtig

17 Sara Ekman:

Så kul att läsa! :)

18 Linda:

Härlig läsning :-)

19 Johanna Utterberg:

Åh så kul och läsa dina svar! :)

20 Matilda Berlin:

Åhh vad kul att läsa! =)

21 Dixi Wonderland:

Väldigt fina bilder :D Den uppfattningen som jag fått via din blogg är att du är en väldigt lugn person, harmonisk. Förhoppningsvis smittar det av sig på honom när han blir tonåring ;) Men jag kan ha helt fel men det är den uppfattningen jag fått :)

Svar: tack! :D vad roligt, stämmer nog rätt bra :)
Pauline Hurtig

22 Jessica Högberg:

Fina frågor och svar! Härligt med lång mammaledighet!

Svar: tack! ja det känns viktigt :)
Pauline Hurtig

23 Ida:

Åh vad kul att få läsa!! :) Så himla fina bilder!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

24 ajlimullersandvik.blogg.se:

Ni verkar ha det så himla bra tillsammans :)

Svar: vad roligt! det har vi :)
Pauline Hurtig

25 A M:

Åh vad roligt att få läsa allt det här, fina bilder också! <3
sv: Supergott :D

Svar: tack!
Pauline Hurtig

26 Felicia:

kul att läsa dina svar

27 Henrik Olsson:

Vad roligt att du fick så många frågor! :)

28 lucy:

jätte roligt att läsa :D

29 My:

Roligt att läsa :D

30 Days by Johanna:

Kul och läsa! :)

31 Pernilla Jungåker:

Vi åkte utomlands med vår dotter när hon var 3 månader och det gick jättebra! Så får ni chansen så våga res :D Jolie älskar att plaska i poolen och se på allt spännande omkring sig.
Supermysig blogg!!

Svar: vad roligt! ja vi får se, vi har ett så underbart sommarställe där Theodor kommer kunna springa runt och bada i pool och hav :) tack snälla!
Pauline Hurtig

32 Jeanette:

Vad roligt att läsa alla svaren :)

33 MALIN:

Kul att få läsa dina svar :) Hoppas du får en bra lördag! Kram

Svar: tack! detsamma!
Pauline Hurtig

34 Amanda CL:

Kul att läsa!

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

35 Anonym:

Vad kul att läsa dina svar

36 Ellen Gräntz:

Roligt att läsa dina svar! Kan tänka mig att det känns tufft att lämna den lilla, även om det bara är några minuter, när man är van vid att vara så nära.

Svar: tack! ja :(
Pauline Hurtig

37 carolines:

Oj så vackra bilder :)

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: