Virkad flodhäst

Theodor har varit lite spänd inför morgondagen, fast vi haft paketen under granen länge är det förs idag som han verkligen har kollat på dom. Trots att han bara är 1, 5 år så var det en förväntasfull kille jag nattade ikväll. Imorgonbitti när han vaknar ska han få titta i sin julstrumpa. Där ligger det ett paket och en lapp och väntar på honom. På lappen står det att han ska titta på stolen som snurrar. Det är en datastol som vi har övervåningen som han gillar att snurra i och på den står ett paket med denna lilla söta Hippo i.
 
 
Minns ni i somras att jag höll på att virka massa små blommrutor? Det jag höll på att göra då var en flodhäst till Theodor. Jag tänkte att han skulle få den i namnsdagspresent men garnet tog slut och de fick inte in mer så jag fick vänta på det jättelänge, så himla trist! Men sen kom garnet och jag lyckades få ihop min flodhäst.
 
 
Den är ihopsatt av 44 st afrikanska blommor i olika storlekar. Den är ganska stor ca 50 x 20 cm. Färgerna är mörkgrå, ljusgrå, lila och blå, precis som färgerna i hans rum. Jag hade inget mönster utan har gått efter bilder från google och jag är så fantastiskt nöjd med den, tycker att den blev så söt. Hoppas att han kommer gilla den!
 
 
Nu vill jag passa på att önska er en fantastisk jul!
 

Kommentarer:

1 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad söt :)

God jul! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

2 Linnéa:

Men åh sååå gullig flodhäst <3

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

3 Gabriella :

Men guuud såå gullig!!

Svar: tack så mycket! :D
Pauline Hurtig

4 Netti Starby:

Åh vilken söt! <3 Kramis

Svar: tack!
Pauline Hurtig

5 Mirre Sweetwords:

Men vilken fiin

Svar: tackar :D
Pauline Hurtig

6 Carolina Thoor:

Vad roligt! Härligt att ha ett förväntansfullt barn där hemma och jätte jätte tjusig flodhäst. Den hade jag mer än gärna velat haft hemma hos mig :D

Sv; det var så lite så! :D

Svar: ja verkligen! tack :)
Pauline Hurtig

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh så söt den är :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

8 ullie:

glömde fråga det är inget som du delar med dej av mönstret? tänkte på min bonus dotter som fått dille på att virka till kommande bebis :D

Svar: som det står i inlägg så använde jag inget mönster.. så tyvärr :/ men det finns att köpa, googla på virkad flodhäst :D
Pauline Hurtig

9 Johanna Utterberg:

Men wow vad du är duktig!! :D Ha nu en jättefin jul! :)

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

10 MALIN:

Hur fin som helst! Kram

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

11 Maria:

Så jättefin! GOD JUL!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

12 Louise:

Men åh va fin! :D

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

13 Alice Lindström:

Nej vad gullig!
God Jul!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

14 Sara:

men herregud så söt!

15 Sara:

men herregud så söt!

16 Sara:

men herregud så söt!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

17 MALINDENISE:

Vad gullig! Önskar dig en fortsatt mysig julhelg! :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

18 Dixi Wonderland:

Vilken söt :D God fortsättning :)​

Svar: tack!
Pauline Hurtig

19 Jennifer:

Vilken söt :D

Svar: tack snälla :D
Pauline Hurtig

20 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Men så fin 😍

Svar: åh tack!
Pauline Hurtig

21 Emma :

men jösses så fin

Svar: tusen tack :)
Pauline Hurtig

22 Karin:

men wow duktig du är!

23 Karin:

men wow duktig du är!

Svar: tack så mycket!!
Pauline Hurtig

24 Sussi:

Men så underbart söt. Virka är verkligen något jag skulle vilja lära mig.

Svar: tack så mycket :D ja det är jätteroligt!
Pauline Hurtig

25 Jennie:

Så fin flodhäst, det är kul att pyssla.

Svar: tack! ja älskar det :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: