Advetnsstjärnor och hyacinter

Jag fick en fråga om vad skillnaden på adevntspynt och julpynt är. Jag börjar alltid med "vinterpynt" i slutet av november, då sätter jag upp våra små isbjörnar och en lykta med snö och rådjur i å lite så. Sedan till första advent så adventspyntar jag, då sätts ljusstakar och adventsstjärnor upp samt lite mer, typ hyacinter, pepparkakshus mm. Sedan typ 2 veckor innan jul så vill jag julpynta. För mig innebär det att sätta upp granen och allt annat pynt. Imorgon har vi tänkt att sätta upp julgrananen, så mysigt! Så länge får ni se lite av vårat adventspynt.
 
 
Tycker att det är så fint att ha pappstjärnor stående bara utan belysning. Så jag köpte en till vardagsrummet och en till sovrummet, är verkligen så nöjd. Den silvriga tomten fick jag av mamma i adventspresent, jag tycker att den är sååå himla söt. Jag är inte så mycket för klassiska röda tomtar utan gillar mer hustomte typen, så denna passar mig perfekt!

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag har också fastnat för pappstjärnor i år! :-D Kramis

Svar: de är ju så snyggt!
Pauline Hurtig

2 Gabriella :

Åh så fint!!

Svar: tack snälla! :D
Pauline Hurtig

3 Nora Bååth:

Hyacinter är verkligen så fina!!

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

4 Rebecca Adnell:

Det är faktiskt så himla fint med såna vita stjärnor!

Svar: eller hur!
Pauline Hurtig

5 Shazi:

så vackert

Svar: tack snälla! :)
Pauline Hurtig

6 Emelie Eriksson //Foto&Vardag\\:

Hej finis! Vet inte om du kommer ihåg mig men bloggade förut på bloggen byyemelie och det var där jag hittade dig! Tänkte bara säga att jag nu börjat uppdatera min nya blogg "http://erikssonemelie.blogg.se/​" då jag inte längre har lika långtråkiga skoldagar och precis börjat träna osv. Hade varit skitkul ifall du ville hänga med där, eller ge tips på vad du vill läsa om​ så kommer jag garanterat fortsätta följa dig på din blogg!

Ha en fin kväll :D

Svar: Hej! vad kul ska kika in :)
Pauline Hurtig

7 ullie:

gillar oxå atjärnor o tomten va riktigt söt. vi sätter nog upp granen sista veckan typ

Svar: visst är den! ja vi ska julfira lite på fredag så vi ville ha upp granen redan nu :D
Pauline Hurtig

8 MALIN:

Vad fint ni har det! Kram

Svar: tusen tack! :)
Pauline Hurtig

9 Johanna Utterberg:

Så fint ni har adventspyntat :) Och kul att granen ska upp snart!

Svar: tack! ja det blev såå mysigt!
Pauline Hurtig

10 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint :). Ska köpa mig en Hyacint med har jag tänkt :)

Svar: tack! ja det är ju så fina! :)
Pauline Hurtig

11 Ida:

Men åh så himla fint :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

12 Louise:

Men så fint! :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

13 Dixi Wonderland:

Kul att alla har så olika traditioner :)

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

14 Jeanette:

Men vilket härligt pynt :) Jag kan aldrig vänta så när jag börjar pynta då åker allt fram samtidigt haha

Svar: tack! haha jaså
Pauline Hurtig

15 Alice Lindström:

Jag gör precis samma, förutom att julpyntningen sker dagen innan julafton :)

Svar: vad kul! jaså nä jag tar hellre bort tidigare
Pauline Hurtig

16 Matilda Berlin:

Men åhh! SÅ himla fint!! Älska verkligen allt julpynt!! <3

Svar: tusen tack! :D
Pauline Hurtig

17 Anita:

Underbart med Hyacinterna :D

Svar: verkligen! jag satte en i en glaskupa och de var jättefint, tills den blev för lång xD
Pauline Hurtig

18 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad fint, och vilken gammal skrivmaskin som står där! :)

Svar: tack! ja visst är den, ett loppisfynd :D
Pauline Hurtig

19 MALINDENISE:

Glad lucia! :D

Svar: tack det samma!
Pauline Hurtig

20 NATALIA :

Så himla fint :D

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

21 Emma Grann Fotografi:

Sååå mysigt :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

22 Emma :

Så fint :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

23 Jennifer:

Fina detaljer!

Svar: tack snälla
Pauline Hurtig

24 Kattis:

Så fint och vad roligt att du pyntar i flera steg!☺

Svar: tack! hihi ja det är en självklarhet för mig
Pauline Hurtig

25 snyggafilippa.blogg.se:

Men åh så fint!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

26 Amanda:

Åh älskar hyacinter<3

Svar: jag med!
Pauline Hurtig

Kommentera här: