Paul Anders Theodor

 
I söndags den 18 september 2016 döptes vår son till Paul Anders Theodor, med tilltalsnamn Theodor, i Bergnäskyrkan. i dopklänning som jag döptes i, gjord av min mormor.
 
 
Han skötte sig så bra, var väldigt trött men samtidigt nyfiken.
 
 
Jag läste tacket till Gud och Theodors mormor läste om Jesus och barnen. Min storasyster Therese och hennes man Rickard (som tyvärr inte kunde närvara) är faddrar. Therese hällde upp vattnet och tände dopljuset.
 
 
När prästen skulle ta honom från min famn höll han stenhårt i mitt hår, lilla gullnosen. Han blev lite chockad när vattnet kom över honom men det gick jättebra.
 
 
Theodors faster Anna sjöng en värld full av liv (the cirkle of life från lejonkungen) så himla fint. Under sången somnade Theodor i min famn.
 
 
Vi fikade inne i en jättefin lokal i kyrkan som pyntats i tema blått. Jag hade vikt servetter till dopklänningar. Några ballonger hänger nu över skötbordet, blev jättefint.
 
 
Rosen som står på fika bordet är den rosen min mormor planterade föra sommaren som hon önskade att få se i blom. Samma dag hon gick bort började den blomma. Och redan nu i maj, på min babyshower blommade den igen och nu kämpade den enda in i september. Jag vill tro att det är min mormos sätt att vara med.
 
 
Fikabordet, mamma hade gjort rullrån och snickers, jag hade gjort blåbärsmacarons och Lena en kladdkaka. Tårtorna har vår vän Emil gjort. Visst blev dom helt galet fina!
 
 
Vi fikade, pratade och hade det trevligt. Vi öppnade en väldans massa fina presenter. Är så glad att Theodor har så många fina människor som bryr sig om honom. 
Vårat älsakde lilla barn.

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vilket fint dop ni hade för eran prins och jag älskar den låten som hon sjöng för er! Kram

Svar: tack snälla! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

2 MALIN:

Sååå fina bilder :) Och vilket vackert dop ni fixade ihop för Theodor! Kram

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

3 Johanna Utterberg:

Åh vilket fint dop det verkar ha varit och jättefina bilder! :) Tror precis som du att det var din mormors sätt att visa att hon finns med er!

Svar: tack så mycket! <3
Pauline Hurtig

4 sandra:

så mysigt med dop :)

5 Ebba:

så kul att se!

svar: tack så mycket :) KRAM

Svar: vad kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

6 Dixi Wonderland:

Va fint ni haft det! Verkar som det varit så himla mysigt :D Stort grattis!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

7 Alice Lindström:

Vad mysigt och fina bilder!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

8 Jasmine:

Åh, vilka fina namn och jätte fina bilder! :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

9 Jeanette:

Låter som ett underbart dop! :)

Svar: det var det :D
Pauline Hurtig

10 Emelie Andersson:

Åh vilka fina bilder! :) allt ser så himla fint ut!

Svar: åh tack snälla!
Pauline Hurtig

11 Emelie Andersson:

Åh vilka fina bilder! :) allt ser så himla fint ut!

12 sandra.:

Så härligt att allt gick bra, förstår att han var lite nyfiken!
Så fina bilder och tårtorna ser ju hur goda ut som helst :)

Svar: ja men verkligen! :D
Pauline Hurtig

13 Erika:

Men åh, så himla fint :)

Svar: tack :)<3
Pauline Hurtig

14 Sofia Werlin: mammalivet & hälsolivet:

Fina bilder, så mysigt med dop 😍.
Svar; ja lite annorlunda än de "vanliga" blogglistorna 🌸

Svar: tack!
Pauline Hurtig

15 Ida:

Superfina tårtor och härliga bilder :)

Svar: tack snälla :)
Pauline Hurtig

16 Lucy:

låter verkligen som om ni hade ett underbart fint dop <3

Svar: det tycker jag att det var<3
Pauline Hurtig

17 Jessica:

Så fint :)

18 Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

19 Days by Johanna:

Så härliga bilder. Tårtorna var jättefina! :)

Svar: tack :) ja visst var dom :D
Pauline Hurtig

20 Mamma Yvonne :

O vilket fint inlägg från dopet ❤

Svar: tack snälla <3
Pauline Hurtig

21 my:

Så himla söta tårtor :D

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

22 Nelly:

Det låter och ser ut som ett fint dop ^^

Svar: det tycker jag det var!
Pauline Hurtig

23 Nelly:

Det låter och ser ut som ett fint dop ^^

24 Annelie:

ser ut som dopet var riktigt fint! :)

25 N:

Så fina bilder :D

26 Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät som ett underbart dop, så fint ni gjort det! Och så vackert med rosen, blev ärligt tårögd när jag läste det <3

Svar: jag tycker det var det :D tack snälla! aw <3
Pauline Hurtig

27 Jessica Högberg:

Så fint!
Klart mormor är med!

28 Henrik Olsson:

Vilken fin ceremoni! :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

29 Sarah:

Roligt :)

30 FannyFredrica :

Så fint! tårtorna är verkligen wow!!

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

31 Lisa:

Vilka härliga bilder - ser ut å ha varit ett lyckat dop :)

Svar: tack, det tycker jag att det var :)
Pauline Hurtig

32 ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh vad duktig han var :D Mer ofta än sällan börjar ju barnen bli tokiga när prällen tar dem till vattnet :P

Svar: hehe ja :)
Pauline Hurtig

33 Caroline:

Åh vilka vackra bilder!! :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

34 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så fina bilder :)

35 Flisan:

Jättefina bilder :D

Svar: tack!
Pauline Hurtig

Kommentera här: