Mamma tag

1. Hur många barn har du, och hur många planerar du att skaffa?

1 barn, kanske blir det ett syskon, kanske inte, det får vi se.

2. Ett redskap/verktyg som är barn/babyrelaterat som är ett måste? 

Oj svårt, nestet var kanonbra i början, älskar vagnen, amningskudden, hans gym, sittern, ja allt är väldigt bra. Och så klart skötbord med alla tillhörigheter.

3. Något du älskar att göra med ditt/dina barn?

Mysa, sjunga, skratta och gosa.

4. Hur har ditt liv förändrats sedan du fick barn?

Inte jättemycket, mer än att jag inte kan göra allt precis då jag vill. Och att jag har en liten underbar människa att ansvara för såklart. Mera mys, mys hela dagarna. Så jobbar jag ju inte och så då.

5. Favoritbutik att shoppa till barnen och varför? 

Kappahls newbie! De har så mycket sött även till pojkar, annars tycker jag det sattsas mer på flickläder. Hittar även en del på hm, lindex och ica maxi!

6. Har du alltid velat ha egna barn? Varför/varför inte?

Ja det har jag. Jag har alltid haft som högsta önskat att få bli mamma. Och känslan att vara gravid och föda fram ett barn är underbart. Men jag har varit inne på att adoptera ett syskon eftersom att det finns så många barn i världen som inte har någon familj. Dock är det ju inte så enkelt.

7. Det bästa som finns med att vara mamma?

Att ha ett litet underbart liv att älska, skydda, upptäcka, följa, busa, lära och mysa med.

8. Något mindre roligt med att vara mamma?

Det är väl om Theodor skulle ha ont eller så, de få gånger han har haft ont har varit så hemska för mammahjärtat.

9. Ditt bästa tips för en ny mamma?

Lyssna bara halft på alla råd, alla barn är olika och du kommer hitta ditt eget sätt.

10. Slutligen, visa oss en bild på dig och ditt/dina barn!

 Även denna bild är fotad av Anna

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Så fin läsning och vilken vacker bild på er <3 Kramis

Svar: tack snälla! vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

2 Celine:

Så fin tanke med att adoptera ett barn :)

Svar: ja det skulle vara fint :)
Pauline Hurtig

3 Svärmor och farmor:

Så fin bild på er <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

4 Henrik Olsson:

Adoptera kan klart vara ett alternativ, speciellt eftersom det finns många barn som saknar föräldrar :)

Svar: ja dock är det inte så lätt, men det skulle vara fint :)
Pauline Hurtig

5 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Hade det varit enklare att adoptera hade nog fler gjort den saken. Men det är ju inte alls så enkelt. Man måste varit gift i 5 år, får frågor om sitt sexliv och massa annat. Många tror det bara är att adoptera men människor som befinner sig i den karusellen får kämpa länge. Dessutom måste man vara mellan vissa åldrar och sånt. Tyvärr har ju kändisar fått det att verka som det är så enkelt att adoptera idag, men så är inte fallet. Dessutom har vissa länder bestämt sig för att inte adoptera utanför sitt land osv.

Svar: jo, jag vet. nu handlade ju inte mitt inlägg om det utan det är bara något jag hade tyckt varit fint.
Pauline Hurtig

6 Natalia:

Så roligt att läsa :D

7 Alice Lindström:

Mysigt att läsa!

Svar: kul att höra!
Pauline Hurtig

8 Daniella:

Roligt att läsa, fin bild på er också :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

9 MALIN:

Vilken mysig lista :) Sååå underbar bild på er! Kram

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

10 sandra:

kul att läsa :)

11 Erika:

Kul att få läsa och så fin bild på er :)

12 Erika:

Kul att få läsa och så fin bild på er :)

Svar: vad roligt att du tycker det. tack!
Pauline Hurtig

13 my:

Åh vad roligt att läsa :D

14 Days by Johanna:

Kul tag :)

Svar: eller hur :)
Pauline Hurtig

15 Anita:

Underbar bild !

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

16 Sara Ekman:

Mysig lista :)

17 Dixi Wonderland:

Vilken vacker bild på er två :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

18 Carolina Thoor:

Jätte fin bild och vilken rolig tag! :)
Jag har också lagt märke till att dem jämt satsar på tjejkläder. Dock hade jag ju alltid min brorsdotter som jag köpte till, men ändå lade jag märke till att affärerna satsar mer på tjejkläder :P

Sv; ja, jag älskar också att arbeta inom vården. Det är en härlig känsla då man kan rädda liv eller då man kan göra något bra för en annan människa! :)

Svar: tack så mycket! ja det är nog så :(
Pauline Hurtig

19 Jessica Högberg:

Vilken fin bild!

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

20 Emelie Andersson:

Vilken rolig tag, och otroligt fin bild :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

21 Sara:

Underbar bild

Svar: tack!
Pauline Hurtig

22 FrökenTV, bloggen om tv och film:

kul att läsa dina svar :D

Svar: vad roligt att du tycker det!
Pauline Hurtig

23 ajlimullersandvik.blogg.se:

jag förstår att det måste vara så jobbigt att se sitt barn ha ont! :(

Svar: jo hujja :(
Pauline Hurtig

Kommentera här: