Min första lediga vecka

Detta har ju varit min första riktiga lediga vecka. Det är så skönt att vara ledig alltså, att få styra dagarna helt själv. Jag brukar försöka sova en liten stund på eftermiddagen då jag blir trött, jag brukar även försöka gå ut en stund varje dag. I övrigt så stickar jag, ritar och pysslar på hemma. Men lite mer speciella grejer har ändå hänt i veckan som jag tänker visa.
 
I måndags var Jonas ledig och vi pysslade på här hemma. Vi gick ut och åt på kvarterskrogen till middag, Jonas jobbar så mycket kvällar nu och är borta på kurs nu i helgen så då kändes det extra mysigt.
 
I fredags var jag och fikade med min fina vän Rebecka. Vi pluggade ju tillsammans men sen började hon jobba i Kiruna så vi har inte setts på länge och det var så himla roligt att få träffas! Hon kunde tyvärr inte vara med på min babyshower så hon hade med en present till oss, gulle!
 
 Igår var jag på baby shower för min fina vän Ronja som är beräknad bara 2 veckor efter mig. Jag hade gjort i ordning en låda med, dregglis, mössa och strumpor. En body och lite blöjor, hallonbladste samt en skallra och napphållare som jag gjort. Hon blev jätteglad och det var så mysigt.
 
 Idag är det ju morsdag, dagen vi ger våra mammor extra uppmärksamhet. Min mamma är verkligen bäst, vi har en väldigt nära kontakt och har alltid haft det. I år fick hon en tavla jag gjort, choklad och rosor. Tänk, nästa morsdag är hon både mamma och mormor, och jag är mamma, hihi.
 

Kommentarer:

1 Alice Lindström:

Ser ut som du haft en mysig vecka! och vilken fin tavla!

Svar: det har det varit :) tack!
Pauline Hurtig

2 Jessica :

Vad härligt att få vara ledig.

Svar: ja, välbehövligt att vara lite ledig innan förlossningen
Pauline Hurtig

3 Liene Svärd:

sv: Ja, det är skönt. Har lite svullnad men den lägger sig nog snart. Nu kliar det i ögat men det betyder att det läker så det är bra.

Mysigt inlägg.

Svar: tack!
Pauline Hurtig

4 MALIN:

Vad härligt med lite ledighet! Och vad mycket roliga saker du har hittat på! Kram

5 Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Ser väldigt mysigt ut :D

Svar: det har det varit!
Pauline Hurtig

6 Prietha:

Åh så mysigt!

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

7 Prietha:

Åh så mysigt!

8 Ebba:

så härligt!

svar: ja men verkligen :) KRAM

9 Tuva Björnwall:

skönt att vara ledig!! :)

Svar: jo, välbehövligt :)
Pauline Hurtig

10 Tilda Barkselius:

Förstår att det är mysigt att vara ledig :)

11 Netti Starby:

När jag väntade mitt första barn och gick på havandeskapspenning brukade jag också behöva sova en stund varje eftermiddag. Det blev även promenader för mig varje dag och man behöver verkligen den ledigheten innan det är dags. Kram

Svar: ja det är bra att passa på att sova! promenader är verkligen skönt!
Pauline Hurtig

12 natalia:

Åh underbart!

Svar: oja!
Pauline Hurtig

13 Henrietta Nylund:

Åh vad härligt och mysigt!

Svar: oja! :)
Pauline Hurtig

14 Johanna Utterberg:

Gud så skönt att få vara ledig! Och vad mycket mysigt du hunnit med! :)

Svar: jo :) får passa på nu innan liten kommer :)
Pauline Hurtig

15 Lucy:

då får ni njuta extra mycket när ni ses :D och vilken fin present du gav henne och vilken fin tavla du gav din kära mor :D

Svar: ja :D tack, dom blev jätteglada!
Pauline Hurtig

16 ajlimullersandvik.blogg.se:

glad mors dag :) Jag är ledig först vecka 25, längtar!!! :D

Svar: tack! härligt, bebisen är beräknad i vecka 26 så lite ledigt innan behövs!
Pauline Hurtig

17 Amanda Forsman:

Härligt<3

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

18 Sara Ekman:

Så härligt :)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

19 MADDISENJ.SE:

Så mycket härligt du hunnit med. Skönt att vara ledig nu, spännande att bebis snart kommer :D

Svar: ja :) ja jätteskönt!
Pauline Hurtig

20 Gabriella:

Så roligt!!

21 Jeanette:

Låter som att du haft det bra :)

Svar: det har jag verkligen!
Pauline Hurtig

22 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Mysigt! Ja det är verkligen speciellt med den första morsdag :)

Svar: hihi ja, längtar!
Pauline Hurtig

23 Erika:

Vad mycket trevligt :) och så fin tavla du gjort till din mor!

Svar: ja :) åh tack!
Pauline Hurtig

24 Henrik Olsson:

Tavlan var jättefin :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

25 Sandra:

Mysigt att få ta del av din vecka såhär :) Och vilken fin liten box du satt ihop till babyshowern, hade ju varit rena drömmen att få en sån!

Svar: vad roligt att du tycker det :D
Pauline Hurtig

26 Cassandra Haraldsson:

Så härligt med en ledig vecka! :)

Svar: ska vara ledig över ett år ju :D
Pauline Hurtig

27 tess:

Fina bilder! Roligt att få så nära inpå sin kompis också! Blir många lekdejter att se fram emot :D

Svar: tack snälla! ja, det känns verkligen roligt!
Pauline Hurtig

28 Days by Johanna:

Låter som en bra vecka! :) Första morsdag är speciellt! :)

Svar: det var det :) kan tänka mig det
Pauline Hurtig

29 Släpp taget. följ flödet:

Vilken härlig vecka! Kul att ha en vän som också ska få bebis :D
Jättefin tavla också!! :)

Svar: ja :) oja, jätteroligt! tack!
Pauline Hurtig

30 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Härligt att vara ledig :)

31 Hillevi:

Mysig vecka!

32 Rebecka:

Så härligt och vilka mysiga bilder :)

Svar:
Ja, det var himla gott :D

Kram

Svar: oja! tack :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: