En lista om våren

Nu när vi är inne i majmånad tänkte jag att det skulle passa bra med denna vårlistan. 
 
Har våren börjat som du tänkt dig?
Våren har börjat jättebra, skulle nog säga att det är som jag tänkt mig, eller jag vet inte om jag tänkt så mycket på hur den skulle vara.
 
Hur såg ditt liv ut förra våren?
Då pluggade jag näst sista terminen. Så det var massa skolarbeten och så jobb inför dansuppvisningarna, hade 11 grupper då, nu har jag bara 2. Hade även en inflamerad tand som bråkade. Kommer ni ihåg att denna lilla söta sälunge låg i norra hamn förra våren?
 
 
Hur hoppas du att våren blir i år?
Lagom varm och vacker med all grönska.
 
Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår?
Då har vi ju en liten i familjen och jag hoppas på massa långa härliga barnvagnsprommenader i vårsolen.
 
Vad är ditt vårplagg nummer ett?
Långklänning, jag älskar långklänning.
 
Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?
Den ändras nog inte alls, lyssnar på samma sorts musik.
 
Har du några särskilda vårprojekt på g?
Ja det kan man väl säga. Vi håller på att renovera i lillstugan i stugan. Där har mormor tidigare bott men nu ska jag Jonas och Liten flytta in där. Så vi tapetserar och byter golv och så. Längtar tills jag får börja inreda. I övrigt är det ju att förbereda för förlossning och att bli mamma.
 
 
Vad önskar du dig i vår?
Att få må bra och att liten i magen och alla andra får må bra.
 
Föredrar du våren eller hösten?
Alltså jag har ju alltid gillat hösten, men stickade tröjor, halsdukar och varma drycker och de vackra färgerna. Men nog gillar jag våren, när allt får liv och det blir grönt och fint.
 
Har du redan några sommarplaner?
Ja, att bli mamma. Åh så underbart och märkligt. Längtar efter att få bebismysa och allt därtill.

Kommentarer:

1 natalia:

Snor listan ;)

OBS! Har fått problem med mina kommentarer så när du kommenterar på min blogg får du jättegärna skriva din bloggadress i kommentaren annars ser jag inte det och då är det svårt för mig att hitta din blogg :(

Svar: gör så!
okej ska göra det :)
Pauline Hurtig

2 Bambi:

Så kul att läsa :P

svar: Ja haha det var lite kul. Skojade på facebook om det också. Tänkte att jag kan ju hoppa över direkt till kirurg också med tanke på att jag tydligen "blev" undersköterska bara sådär.

Svar: roligt att du tycker det!
Pauline Hurtig

3 jessy:

Men åh vilken sötnos :(

Svar: antar att du menar sälen, visst är den söt!
Pauline Hurtig

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Kul att läsa :)

5 Lydia:

Härlig lista!

6 Netti Starby:

Jag förstår att du längtar jättemycket till att bli mamma och snart är det dags! <3 Kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

7 Celine:

Åh sälen! Hade helt glömt bort den! Så söt ju!

Svar: hihi ja så galet gullig!
Pauline Hurtig

8 ♫♪ sandra:

kul att läsa :)

9 Therese Bjärstig:

Härlig lista, och som sagt, till sommaren och nästa vår så har du ännu mer att se fram emot med en liten <3

Svar: ja det känns så roligt och mysigt!
Pauline Hurtig

10 svärmor å blivande farmor :

11 Alice Lindström:

Mysig lista :)

12 Days by Johanna:

Kul lista :) Mysigt med stugan

13 Sara Ekman:

Kul lista :)

14 sandra.:

kul att läsa :) jag älskar också lång klänningar! det är så fint!

Svar: roligt att du tycker det! ja verkligen :D
Pauline Hurtig

15 Tuva Björnwall:

vilken rolig lista :D

16 Lucy:

Vilken rolig lista :D

Svar: visst var den!
Pauline Hurtig

17 Henrietta Nylund:

Vilken kul lista! Kanske tar och gör den jag med någon dag :)

Svar: eller hur :) gör så!
Pauline Hurtig

18 FannyFredrica - [Fotografering]:

Så kul lista! :D

19 Daniella:

Vilken härlig lista, kul att få en inblick om din vår :)

Svar: kul att höra! :)
Pauline Hurtig

20 MALIN:

Kul att läsa :) Våren är såååå välkommen! Kram

Svar: vad roligt att du tycker det! oja :D
Pauline Hurtig

21 Gabriella:

Åh så roligt att läsa!!

22 Amanda CL:

hösten och våren är mina absolut bästa årstider :) våren är ju så härlig när allt börjar växa :)

sv: jag med! Älskar att fota fjärilarna :)

23 coffeeandcupcake.blogg.se:

Kul o läsa :)

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

24 Amanda Forsman:

Kul att läsa :)

25 Carolina Thoor:

Vilken rolig lista! Har du något emot att jag tar den här listan också? :D

Sv; ja, det ska bli väldigt spännande att se om jag kommer in på min utbildning eller inte :)

Svar: nej gör det du! :D
Pauline Hurtig

26 Skogsraah ☾:

Kul att läsa :)

27 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Kul lista!

Svar: visst var det!
Pauline Hurtig

28 Marlene S.R:

fina bilder:)

30 Erika:

Vad underbart allt lät :)

31 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

förstår att du längtar efter bebismys!

32 Ida - foto & häst:

Så roligt att läsa! :)

33 Henrik Olsson:

Man får verkligen hoppas att våren blir fin nu, för snart är det sommar :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

34 Johanna Utterberg:

Åh vilken härlig lista att läsa! :) Får man låna den?? :)

Svar: visst är den :D ja gör så :)
Pauline Hurtig

35 Amanda Jona [SPONTAN]:

Kul att få läsa! :)

36 anniepiie:

Långklänningar är såå fint. :D

Kommentera här: