Babyshower

 
Igår var det då babyshower för mig och liten. Inbjudan har jag ritat och skrivit. Showern var så himla lyckad, jätteroligt verkligen! Tänkte jag skulle ta och visa för er.
 
 
Vi var 11 tjejer i olika åldrar. Vi började med att äta lite pajer som mamma bakat.
 
 
Sedan fick man para ihop rätt barnbild med rätt namn. Det var klurigt, jag lyckades knåpa ihop alla rätt och vann! Ser ni vilken som är jag? Jag hade även gjort en quiss med frågor gällande graviditet, bebis, mm. Tydligen var den svår haha.
 
 
Sedan gick vi in till vardagsrummet och presentbordet.
 
 
Supernöjd med blöjtårtan som jag och mamma gjort.
 
 
Jag öppnade presenter, fick så himla mycket fint!
 
 
 Fick rosorna och de söta badlakanet av Monika. Övningskryper bodyn, victoria secret budy butter och haklapp från Adeles konsert av Anna och Lena. Kanin, nappar, och bok " att leva med barn" av Kajsa och Tobban. Muminspeldosa av Gun-Britt. Bodyes och brallor av Birgitta.
 
 
Korgar mamma sytt med skötagrejer i. Lekdräkt, filt och Kanin av Ronja. Muminbody av Ellinor. Willow tree (Cherish), body och byxa av Therese, Nicole och Miranda. Sophie la giraffe av katterna. Willow tree (our gift) av mamma. Klädsett av Kajsa och Tobban.
 

Sedan var det dags för fika. Mamma hade bakat cupcakes och lakrits tårtan som är så god. Jag gjorde vanilj och choklad macarons, rice krispies och cake pops.
 
 
Sedan fick alla klippa en bit garn som skulle räcka precis runt min mage.
 
 
Lite klurigt var det, de flesta trodde jag var större än vad jag är. Jag själv tog en alldeles för liten bit. Gun-Britt vann med nästan exakt rätt!
 
Verkligen så glad och tacksam för den superfina baby showern. Längtar om möjligt ännu mer efter liten nu.
"Ett barn är ett mirakel väl värt att vänta på
det största och det bästa en mor och far kan få"
 

Kommentarer:

1 Daniella:

Åh så sjukt fint :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

2 Days by Johanna:

Så härlig ni verkar haft det

ja är riktigt nöjd med årets goodiebag

3 Veronica Wallgren:

Åh vad mysigt :)

Svar: oja!
Pauline Hurtig

4 Netti Starby:

Vilka fina presenter du fick till bebisen och vilken rolig tävling ni hade :-D Kram

Svar: verkligen :D ja alla tävlingar var jätteroliga!
Pauline Hurtig

5 Tilda Barkselius:

Men så mysigt!

6 Amanda Lindstrand:

Åh vad mysigt och kul!

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

7 natalia:

Åh vad mysigt :D

8 Amanda Forsman:

Ser mysigt ut :)

Svar: det var det!
Pauline Hurtig

9 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

Va mysigt! Både den med bilderna och gissa magmåttet gjorde vi med :) Helt galet att Tobbe hade exakt rätt längd på snöret, haha

Svar: ja :) vad roligt! jag funderar på att låta Jonas prova, tänker att de nog ha bra koll då de håller om mycket :)
Pauline Hurtig

10 Sara Ekman:

Åh vad kul! :) Vill du dela med dig av receptet på lakritstårtan? Jag älskar lakrits! :)

Svar: oja! jag ska fråga mamma om receptet så skickar jag det till dig! :)
Pauline Hurtig

11 jessy:

Åh, va mysigt och kul! :D

12 Vano:

Vad mysigt =)

13 Bambi:

haha jag fastnade totalt på detta med lakritstårta <33 omnomnom. Men ser ut som att du hade en underbar babyshower. Vad härligt!!

Svar: ja den är sååå god! Det hade jag verkligen :D
Pauline Hurtig

14 sandra.:

Men så himla mysigt det ser ut :) och så roligt för dig med babyshower :) du fick ju jättefina saker också :) <3

Svar: det var det! oja :)
Pauline Hurtig

15 Alice Lindström:

Men åhh vad mysigt det låter och ser ut!

Svar: det var det verkligen!
Pauline Hurtig

16 MALIN:

Vad mysigt! Det ser verkligen såååå så roligt ut! Kram

17 Henrik Olsson:

Vad mycket söta saker :)

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

18 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vad mysigt :)

19 Lydia:

Så härligt!

20 FrökenTV, bloggen om tv och film:

kul

21 Lucy:

nej vad roligt och vilka fina saker du fick :D

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

22 Carolina Thoor:

Åh låter verkligen som om ni har haft en helt perfekt babyshower. Kul att den blev så lyckad! Den där statyn eller vad man kallar den för, längst ned, en sådan vill jag jätte gärna ha då jag får barn sen. Har kollat in den en miljontals gånger, men inte velat köpa den eftersom att det kanske sänder ut fel signaler till min kille haha :D

Sv; kul att du gillade svaren på inlägget! :D

Svar: ja så glad :D jag har flera willow tree, älskar dom!
Pauline Hurtig

23 Henrietta Nylund:

Åh vad härligt!

24 Gabriella:

Åh så roligt!!

25 Tuva Björnwall:

åh vad mysigt :D

26 Erika:

Men åh så mysigt ni verkar ha haft det och vad mycket fint ni fick :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

27 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Ååå vad kul! :)

28 Rebecka:

ÅH vad roligt och vilka härliga bilder :D

Svar:
Tack söta du ♡

Kram

Svar: jätteroligt! tack!
Pauline Hurtig

29 Anonym:

men åh så fint! och vilka roliga lekar:)

30 Sara:

men åh så fint! och vilka roliga lekar:)

Svar: tack! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

31 Släpp taget. följ flödet:

Oj vad fint allting, vilka underbara presenter :D Roligt att det blev så lyckat!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

32 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Åh, ser riktigt mysigt och trevligt ut!

Svar: det var det! :D
Pauline Hurtig

33 Ida - foto & häst:

åh så mysigt och roligt! :D

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

34 anniepiie:

ser ut som en fantastisk dag med många skratt och trevlig gemenskap. :D

35 Jessica:

Vad mysigt det ser ut och blöjtårtan var himla fin!

Svar: tack så mycket! :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: