Personlig födesletavla

Jag vet inte om ni har sett men det finns personliga födelsetavlor som man kan köpa, de är då en tecknad bild av en bebis som görs i födelselängden. Jag har inte kunnat bestämma mig för om jag vill ha en eller inte, jag gillar dom men tycker att de är lite opersonliga och så är de dyra. Så jag bestämde mig för att göra en. Jag ritade av en verklig bild av Theodor när han var nyfödd i halva födelse längden och så kopierade vi upp den och sedan ritade jag av den. De var lite krångligt matematiskt, speciellt då han ligger med böjda ben.  Så här är Theodor i födelsestorlek. 51 cm lång från top till tå. Nu hänger den i vardagsrummet, är såå nöjd!
 

Kommentarer:

1 Lucy:

nämen va smart ändå :D tycker tavlan är jätte fin och den är ju riktigt speciell då det var du som gjorde den och att bilden är på din sin <3

sv:ja tyvärr så var det hemskt att det var min enda dag som jag fick lysa och glädjas under hela min skolperiod men trots hur hemskt det låter så fylls jag av kärlek under just lucia dagen <3

Svar: åh tack!
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Åh så himla fin! <3 Kramis

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

3 Alice Lindström:

Men så fin!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

4 A M:

Gud vad fint det blev, bättre att göra en egen som blir personlig!
sv; Visst är dem!! :D

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

5 corneliaeriksson.blogg.se:

Fint!

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

6 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Jättefint :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

7 Natalia:

Men gud vad fin!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

8 Therese:

Så fin :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

9 sandra:

så fint!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

10 Erika:

Den blev ju superfin, så duktig du är :)

Svar: aw tack snälla!
Pauline Hurtig

11 Henrik Olsson:

Det blev väl mer personlig så också! :)

12 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Vad fin :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

13 my:

Åh vad smart! Superfint!

Svar: tack! :D
Pauline Hurtig

14 Gabriella :

Såå himla fin!!

15 Gabriella :

Såå himla fin!!

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

16 Sara Ekman:

Så fint!! :) Och smart att göra en själv :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

17 Amanda Jona [SPONTAN]:

Tycker det blev superfint, så personligt att göra en egen ju! :)

Svar: åh tack!
Pauline Hurtig

18 Carolina Thoor:

Åh vilken fin! Sådant är alltid kul att ha i vardagsrummet och jag förstår att du inte ville köpa en då dem som du säger är väldigt dyra :P

Sv; tack ska du ha! :D

Svar: tack så mycket! ja men exakt!
Pauline Hurtig

19 ajlimullersandvik.blogg.se:

Vad ttjusigt att göra en egen :D Men jag äääälskar de där tecknade. Nu ska jag inte ha några barn, men gillar båda versionerna :D

Svar: tack snälla! Ja men kände att de var roligare, personligare och billigare att göra :)
Pauline Hurtig

20 Anonym:

snygga!

Svar: tack! :)
Pauline Hurtig

21 Henrietta:

Åh vilken fin idé!

22 Boel:

Super söt bild!

Var gärna med och bidra i vår musikhjälpen bössa :)

Kommentera här: