Svar på frågestunden

 Vad var din första tanke när du blev gravid?
Jag blev jätteglad, såå lycklig.
 
Vad sa dina föräldrar när du berättade att ni väntade barn? 
Mamma hade märkt/förstått det så hon blev inte så uppspelt, men hon blev jätteglad! Min pappa är ju tyvärr död sedan 7 år, men han hade nog varit väldigt glad han med.
 
Tog det lång tid innan du blev gravid från det att ni bestämde att ni ville ha barn? Eller var det inte planerat? 
Det var planerat. Det hann gå en menstruation.
 
Hur går det med Theodor?
Allt går verkligen superbra. 
 
Var det enklare/svårare än vad du hade hört & trott innan du fick barn?
Mycket lättare måste jag säga. Jag tänkte mig att jag och Jonas skulle gå som zombies och inte veta om det var natt eller dag.
 
Är du mer rädd för saker nu som mamma/mer försiktig av dig?
 Ja det är jag nog.
 
 
Vem är han mest lik? 
Det finns drag från oss båda, vissa tycker att han är jättelik Jonas och andra att han är jättelik mig.
 
Vill du ha fler barn? 
Många som undrade detta och som det känns nu vill jag absolut ha ett barn till, men inte än på några år.
 
Vilka andra namn hade ni pratat om innan ni bestämde er?
Vi hade som bestämmt oss för Theodor. Hade William och Ludwig som reserver. Flicknamn hade vi Astrid, Charlotte och Sofia.
 
Hur känns det att vara mamma?
underbart, helt underbart.
 
Kan du beskriva det mes tre ord? 
Underbart, mäktligt, roligt.
 
Hur kom ni på Theodors namn?
Jag vet faktiskt inte..det kom nog bara, och vi båda gillade det. Lagomt vanligt och passar både bebis, tonåring och vuxen.
 
Hade ni bestämt hans namn i förväg eller var han bara en Theodor när han kom? 
Vi hade bestämt men hade i tanken att han kanske skulle vara något annat men han är helt klart en Theodor.
 
Har ni valt någon gudmor/gudfar till Theodor? 
Ja, min storasyster och hennes man ska vara faddrar som det heter.
 
Var första tiden med bebis som du hade tänkt dig?
Nej inte alls, trodde vi inte skulle få sova någonting. Trodde inte jag skulle hinna någonting "eget".
 
Har han några personlighetsdrag som ni kan se redan nu?
 Absolut! Han är rolig, busig, envis, har egen humor och är sååå mysig.

På vilket sätt har livet förändrats mest?
Att jag har en liten underbar person vid min sida hela tiden. Vilket gör att jag inte kan planera minsta detalj som jag brukade, det är ju han som styr, men det känns fantastiskt.
 
 
Hur länge har du bloggat?
sedan 2009, då bloggade jag med min syster dotter Nicole. 2010 startade vi var sin egen blogg.
 
Vad är dina drömmar inför framtiden? 
Jag skulle vilja flytta till ett fint hus om några år.
 
Vad är din största önskan?
Att jag och min familj får må och ha det bra hela livet.
 
favorit skådis & why? 
Oj, jag vet faktiskt inte..

Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? 
Vi är inne på vårat sjunde år.
 
Hur träffades du och din pojkvän? 
På gymnasiet, gick i parallelklass och hade gemensamma vänner.

Vad jobbar du med?
Jag är röntgensjuksköterska och danslärare.
 
Skulle du vilja plugga vidare? 
Alltså jag är ju utbildad röntgensjuksköterska och det trivs jag med.
 
Vad är det för dans du utövar?
Mest balett, men även mordent, jazz och street.
 
 

Kommentarer:

1 Misstossequeen:

Intressant läsning 😊

Svar: Ja jätte söta 😊

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

2 Ebba:

vilka roliga frågor och bra svar!

svar: tack så mycket :) kram

3 Ida:

Kul att läsa svaren :)

4 sandra.:

Så roligt att få svar på frågorna, och även att läsa svaren på dem andra frågorna du fick :)

Svar: vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

5 ♫♪ sandra:

kul att läsa :)

6 Prietha:

Åh så mysigt inlägg!

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

Verkligen så kul att få läsa :)

8 Dixi Wonderland:

Jag och min sambo är också inne på vårat sjunde år men i Oktober går vi över till vårat åttonde :D

Svar: vi med :D 20 oktober :)
Pauline Hurtig

9 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

kul :) vi hade också Theodor som namn, men det blev ju en Alicia sååå ;)

Svar: vad roligt!
Pauline Hurtig

10 Kattis:

Roligt att läsa dina svar!:)

11 Sandra:

Va häftigt att du är danslärare!! Drömyrke ju!

Svar: ja det är superkul!
Pauline Hurtig

12 Netti Starby:

Vad kul att få läsa dina svar på frågorna :-D Kram

13 Boel:

Himla kul att läsa :D

14 Amanda Forsman:

Vad roligt att få läsa svaren :)

15 Erika:

Då himla roligt att få veta lite mer :)

Svar: kul att du tycker det :)
Pauline Hurtig

16 Gabriella :

Åh så roligt med svaren :)

17 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Kul att få läsa! :)

18 tess:

Jag har alltid gillat namnet Astrid, men det passade inget utav mina barn!

Svar: ja det är fint, min mormor hette det :)
Pauline Hurtig

19 my:

Vad roligt :D

20 Sarah:

De va kul o läsa :)

21 Sara Ekman:

Kul att läsa :)

22 n a t h a l i e:

Såå intressant att läsa! :)

23 Henrietta:

Vad kul att läsa svaren! :)

Kommentera här: