Svar på frågestunden

 Om bloggen
 
  Varför började du att blogga?
Jag och min systerdotter Nicole startade en blogg tillsammans. Vi forsatte sedan på var sitt håll och jag gör det för att dokumentera och insperera. Älskar att blogga.
 
  Hur kom du på ditt bloggnamn?
Jag heter ju då Hurtig i efternamn, så det är ju som jag. En liten fröken som heter Hurtig. En lärare på gymnasiet sa alltid: och lilla fröken Hurtig är här. 
 
  Hur länge har du bloggat?
På den här bloggen sedan mars 2010, men den första bloggen startades sommaren 2009.
 
  Det bästa och sämsta med att blogga? 
Sämsta är nog att det tar rätt mycket tid och kan ge lite presationsångest, men har blivit bättre! Bästa är att få göra snygga inlägg och få allt dokumenterat. Och så klart all fin respons!
 
  Vad får dig att fastna för någon annans blogg?
Jag gillar stilrena bloggar med bra kvalite på bilderna och arbete bakom inläggen.
 
  Vilka bloggar läser du varje dag? 
Ebba Lillieströms, Linda Bloms, Nevnariens, Nicoles.
 
  Vilken är din favoritblogg och varför? 
 Vet inte om jag har någon favoritblogg. Gillar många!

  Läser du några "kändis" bloggar? :)
Läser kissies och kenzas ibland.
 
  Vad är det bästa med att blogga? 
Att dokumentera, göra snyggt och kunna blädra tillbaka. Känns som att jag minns allt bättre bara genom att blogga.
 
  Tjänar du pengar på bloggen? 
Inte mycket men ja.
 
Om resor
 
  Om du fick resa vart du ville, vart skulle det då bli?
Kroatien skulle jag vilja åka till, det verkar vara så vackert. 
 
  Bästa resan du varit på?
Alla resor jag varit på har varit jättebra, men bäst är nog Rhodos med Jonas 2013.
 
  Vilket är ditt drömresmål?
Paris.
 
  Vad skulle du göra om du vann 1 miljon
Bjuda på en resa och spara resten till hus å sånt.
 
 bild från Rhodos.
 
Om röntgenutbildningen och framtiden
 
♥  hur lång tid tar det att utbilda sig till röntgensjuksköterska? :) varför blev det just röntgen?
Det tar 3 år, så jag blir ju klar nu i Januari. Jag har alltid velat jobba inom vården och gillar röntgen just för att det är blandat med patienter och teknik. Gillar att man liksom har "en patient i taget" plus att jag älskar anatomi.
 
  vad innebär "innevecka" på skolan?
Jag läser ju på distans, alltså med klasskamrater runt om i hela Sverige. Någon gång per år träffas vi på universitetet, så kallad innevecka.
 
♥  Hur vill du att ditt liv ska se ut om 5 år?:)
Om fem år skulle jag önska att vi har börja kolla på hus och har ett litet barn. 
 
♥  Vart ser du dig själv om 10 år?
Om tio år jobbar jag fortfarande som röntgensjuksköterska, har kanske barn nummer två (?) bor i hus. Är jag jättetråkig?
 
♥  Trots att du gjort två operationer på rätt kort tid upplever jag dig som väldigt positiv. Är du alltid det?
Ja, alltså jag är nog en rätt positiv person, försöker se det ljusa i allt.
 
♥  Någonting du verkligen vill göra innan 2015 tar slut? 
Klara läkemedesräknings tentan haha.
 
♥  åh tycker alltid det är roligt att höra vad andra har för drömmar!
Att få simma med delfiner! Annars är jag nog rätt tråkig, leva ett friskt, lyckligt liv med min familj.
 
♥  Finns det någon dröm du vill förverkliga inom de närmsta åren? :)
Ja det gör det, bli klar med utbildningen och få jobb.
 
♥  har du planerat din framtid? när du vill ha barn osv,
Ja, jag är en extramplanerare och planen ser likadan ut som när jag var liten. Jag vill jobba ett tag först men sen så.
 
Om dansen
 
♥  Vad gillar du mest med dansen? 
Att jag får ut så mycket kännslor, känner mig så fri när jag dansar.
 
♥  Hur länge har du dansat ?
Sedan jag var 5 år.
 
♥  Vilken dansstil gillar du mest att dansa ? :)
Balett och modern.
 
bilder fotade av Anna.
 
Om hösten och favoriter och lite annat.
 
  Favoritsak med hösten?
Myset!
 
  Vad gör du helst en regnig höstdag? 
Sitter inne och myser till en bra film.
 
  Bästa tipsen en tråkig höstdag? 
Tända ljus, göra varm oboy och se film!
 
  Vad gör du helst en kall höstdag då solen ändå är framme? 
Går en långpromenad med podd i hörlurarna.

  Vad gör du helst en ledig dag? 
Tar sovmorgon, äterfrukost i sängen, ser serier, ritar, dansar.

  Vad gör du då din sambo inte är hemma?
Oj, haha, gör nog samma, men träna brukar jag inte göra när han är hemma.
 
  Vad längtar du mest till just nu? 
Halloweenfesten, så peppad! haha

  Vad saknar du mest just nu? 
Vad jag saker inte vem...hm..känner mig rätt så nöjd. Men ett hus skullle vara najs. Och ett badkar.
 
  Favoritgenre på film? 
Kriminal
 
  En standard dag för dig? 
Går upp, äter go frukost, sätter igång datorn och kollar bloggar, mail osv. Sedan sätter jag igång med skolarbetet om inget annat är planerat. Dans vissa kvällar.

  Vad gör du helst en fredagkväll?
Ser tv/film med godis/chips.
 
  Favorit genre inom musik? :)
Svår fråga, gillar det mesta men...jag gillar djupa texter i låtar.
 
 Favorit-serie?
hm gillar många men får jag bara säga en så är det FRIENDS, annars även one tree hill och pretty little liars.
 
Favoritmat?
Sataykyckling! Eller hemma gjorda pommes, mums!
 
Favorit film?
Insidan ut!
 
♥   favorit skådis och varför
 Oj vad svårt. Gillar Emma Stone för att hon är så himla härlig och duktig.
 
♥  Viken var din favorit film när du var liten? 
Någon av alla Pettson och Findus filmer.
 
♥  Favorit godis? 
Tomteskum måste jag nog säga.
 
♥  Hur många katter har du, namn? 
Jag har 3 stycken. Lucas (orange) 7 år bor hos mamma. Sara (grå och tjokis) 15 år bor hos mamma och Klara (bilden) 16 år bor hos mig och Jonas.
 
En smått irriterad Klara.

Kommentarer:

1 natalia:

Jätteroligt att läsa :D

2 Netti Starby:

Vad roligt det var att läsa dina bra svar! :-D Kram

Svar: kul att höra! :d
Pauline Hurtig

3 Amanda Forsman:

Kul med svaren :)

4 Shazi:

sötaste katten

Svar: hihi ja :D
Pauline Hurtig

5 Ida Lindborg ♡:

vilken sötis katt! och vad roligt att få veta mer om dig :D jag är också en extremplanerare ;)

Sv. Tack så mycket! :D ♡

Svar: ja visst är hon! kul att du tycker det! haha kan både vara bra och dåligt :)
Pauline Hurtig

6 Anna:

Vilka bra frågor som ställts, kul att läsa svaren med. Och jättefin bild på missen :)

7 Carolina Thoor:

Roligt att få läsa igenom! :D vilken härlig och fin bild på dig då du dansar balett :D

Sv; ja, det var riktigt gott med kinamat :D

Svar: kul att du gilla det! tack ;D
Pauline Hurtig

8 Henrik Olsson:

Ja, bloggarna börjar få några år på nacken nu :)

9 Ebba:

Så kul att se!
Svar: tack så mycket :) kram

10 Lydia Elstig:

Roligt att veta:)

11 Prietha:

Så kul att läsa och lära känna dig bättre!!

Svar: vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

12 Liborius:

Roligt att läsa svaren:D

Svar: vad kul att du tycker det! :)
Pauline Hurtig

13 sandra:

kul att läsa :)

14 Celine:

Hade också velat åka till Paris! Verkar vara en sån vacker stad!

15 Johanna Utterberg:

Jättekul att läsa alla frågor och svar! :)

16 Cajsa Lindahl:

Jag älskar också balett men är mer för jazz än modern. har aldrig riktigt gillat modernt.

Svar: okej :) modern är ju så himla mycket olika, finns många modern stilar jag gick inte gillad heller :)
Pauline Hurtig

17 Alice:

Roligt att läsa dina svar :)

18 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

roligt att läsa :)

19 Jeanette:

Roligt att läsa :)

20 coffeeandcupcake.blogg.se:

Så kul o få läsa :)

21 Henrietta Nylund:

Vad kul att läsa dina svar'

22 ISA:

åh vad roligt, älskar Q&A <3

23 Amanda Jona [SPONTAN]:

Riktigt roligt att få läsa! :)

24 hjjonsson.blogg.se:

Kul att läsa! :D

Kommentera här: