Mina muminmuggar

Idag är det exakt ett år sedan jag köpte min första muminmugg. Mymlan, jag valde att börja med henne eftersom jag tycker den är väldigt fin men också för att hon är lite lik mig, gröna ögon, långt rödlätt hår, en romantiker som gillar rosa, är ordningsam och lekfull.
 
Några fler har det blivit, 15 stycken har jag nu. Eller egentligen 16, jag har en dublett av kärleksmuggen som jag tänkt att ha på jobbet.
 
Det här är mina favorit muggar.
 
Min absoluta favorit mugg är kärleksmuggen. Den har jag fått av Jonas, tycker att den är så himla söt. Snusmumriken är Jonas mugg då han är lite lik honom till sättet. Så jag är Mymlan och Jonas snusmumriken (lite synd att dom är halvsyskon bara...haha)
 
Även huset är en favorit. Den senaste till samlingen köpte jag på loppisen, förra året firade Tove 100 årsjubeleum med denna muggen.
 
Jag har även 2 stycken vintermuggar från 2013 och 2014. Dom är verkligen fina till vintern.
 
Ja, jag älskar muminmuggar, eller ja, mumin överhuvudtaget, jag har mycket andra muminsaker med. Och fler ska det bli.
 

Kommentarer:

1 MALIN:

Vilken stor samling du har! Fina muggar :)

2 VERONICA - fashion blog:

Men åååh så underbara koppar!! Såå härliga :) Kramar fina!

Svar: ja de är verkligen underbara!
Pauline Hurtig

3 Annster:

Så fina :)

4 Netti:

Vilken rolig samling du har och muggarna är riktigt söta ju :-D

5 ISA:

oj jäklar vilken samling du kommit upp i! de är så söta :)

Svar: ja det har blivit några :D ja de är det verkligen :)
Pauline Hurtig

6 Sara Ekman:

Vilken söt samling :)

7 Anita:

ÅÅåh, underbar samling :)

8 Linnéa Pyrrö:

ÄLSKAR mumin! Har själv dock bara 2 stycken och en skål. Så fin samling hihi

Svar: Mumin är så underbar! jag har ingen skål, kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha, haha :)
Pauline Hurtig

9 Alice:

Fina muggar! verkligen såå söta!

10 LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

Åh så fina! :)

Svar: Härligt! Glöm inte anmäla dig hos Kaffehörnan också för att din kommentar ska räknas. :)

11 Kattis:

Men vilken söt samling du har...roligt att samla sådär!:)

Svar: tack :) ja jättekul :)
Pauline Hurtig

12 purposes.blogg.se:

OMG HAHAHA shit :o Det där var ju fan inte några alltså haha xD Trodde inte att du hade sååå många, kanske ba fyra xD Så kul x'D Assöta!:D

Svar: hahah :D ja tycker det är så roligt med dom, älskar att bjuda på fika med dom, så kan man ge gästerna den mugg man tycker de passar till haha :)
Pauline Hurtig

13 natalia:

Oj! HAHA sååå fina!

14 Henrietta Nylund ♥:

Så fin samling du har :)

15 Anonym:

Åh vilka söta muggar :D

Svar: ja visst är dom!
Pauline Hurtig

16 ♫♪ sandra:

så härlig samling!

17 Fanny:

Åh vad kul med en så stor samling! x3

Svar: ja och större lär den bli :D
Pauline Hurtig

18 Inez:

Har också flera "muminmuggar" hemma. Alla är så himla fina men kärleksmuggen är nog min favorit med, dricker nästan alltid ur den! :)

19 Therese Bjärstig:

Jag har bara tre men skulle gärna ha fler... Så fina!

Svar: ja dom är verkligen fina, blir ju som en liten koppservis, älskar att bjuda ur dom :)
Pauline Hurtig

20 Johanna Utterberg:

Nämen åh så fina dem va och vilken samling!! :)

21 Celine:

Så himla fin samling!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

22 || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||:

Det var några! :)

23 Elin:

Så fina!

24 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Sååå fina muggar! :)

Svar: ja älskar dom!
Pauline Hurtig

25 S A N N A ♥:

Oj vad många och så gulliga!

26 maja söderberg:

asså så himla söta!! :)

Svar: ja men visst är dom!! :)
Pauline Hurtig

27 bookofems.blogg.se:

kul med en samling. Så fina!!!

28 Sara - Mamma till Nova&Levin:

SÅÅ fina. :D
Ha en fortsatt trevlig kväll. :)

29 Karin:

Men vad söta! Min mamma har också en Muminmugg: Mårran som lätt är min favorit i Mumin.

Svar: Mårran har inte jag och det är nog muggen jag minst vill ha haha :)
Pauline Hurtig

30 Ida Lindborg ♡:

Så sött :)

31 starsinlife.blogg.se:

Vad söta:))

32 Aschmanda:

Nej gud va söta koppar! :)

Glöm inte vara med i min veckans blogg tävling! <3

33 ebba:

dom är så himla söta!

svar: tack så mycket :) ja supergott verkligen!
kram

Svar: ja det är dom verkligen!
Pauline Hurtig

34 Isabelle Olsson:

SÅ fina!! Står alltid och dreglar över de när jag ser de i butik ;-)

Svar: ja verkligen! å det gjorde jag länge innan jag väl började, förstår inte varför jag inte gjort det tidigare haha :)
Pauline Hurtig

35 Beatrice Johansson:

Haha, så söta:)
sv: Ja, det var det:) Kramisar♥

36 Amanda:

Men åh så fina haha :)

37 Anna:

Åh, vad söta! Barndomsminnen :)

38 Stina:

Åh vad söta muggar haha :)

39 LIENE:

Tack så mycket :D

Riktigt söta.

40 Jeanette - Livet i London:

Fina muggar! :)

41 Liborius:

Åh dom är så fina!!

42 Josefine:

Åh vad söta!

43 Rolf:

Tjusigt! Huset gillar jag.

Svar: visst är dom :) ja det är fint :)
Pauline Hurtig

44 Vano:

Åååh vilken samling, så fina muggar!

45 Annelie:

men åh vad underbara!! :)

Svar: ja visst är dom!
Pauline Hurtig

46 sofia:

men gud vad söta!!

47 Boel:

Gud så söta :D

Sv: Visst är den :)

48 Mikaela:

Jättesöta muggar! Lite annorlunda att samla på, aldrig sett någon göra förr. :)

Sv: Visst är det det!

Svar: tack! inte? :o vet jätte många som gör det haha :)
Pauline Hurtig

49 Josäfin Andersson :

Så himla söta!!

50 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Så fina muggar!

51 Hanna K:

Åh hjälp vilka söta muggar du har, och vad många du har! <3

Svar: ja visst är dom!! hihi, ja det har blivit några stycken och fler vill jag haha <3
Pauline Hurtig

52 Matilda Wikblom:

Så fina! Äger bara en muminmugg och det är den på snorkfröken sminkar sig :)

Svar: den är så söt :)
Pauline Hurtig

53 Sandra Lundin:

Så många fina! Vi har också ett gäng och säger alltid att vi ska samla på oss fler men det lir liksom aldrig av.

54 Amanda Jona [SPONTAN]:

De är ju så himla fina!

Svar: oja! :)
Pauline Hurtig

55 Mathilda - PHOTOGRAPHS:

Åh så söta! :)

56 Melanie:

Så söta Mumin-muggar. :)

Svar: tack, älskar dom!
Pauline Hurtig

57 Vendela:

Åh vad fina! :)

Svar: visst är dom :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: