Gårdagen

Igårmorse for jag och mamma på en bussresa till Haparanda med villaägarna. Den resan brukar göras i slutet av november varje år och vi har varit med många gånger tidigare. I år kändes det extra roligt eftersom att jag och Jonas flyttar på fredag och inköpslistan var lång.
En fullproppadvagn och en kärra med möbler, detta var då bara mina grejer men mamma hade dock inte lika mycket i sina vagnar. Vi såg nog rätt roliga ut när vi gick där och släpade på två vagnar var.
Till traditionen hör även att vi, efter all shopping, far till Kukkolaforsen och äter julbord. Själva maten är ingenting för mig då jag inte gillar julbord, men jag klarar mig gott och väl på prinskorvar och knäcke bröd. Utsikten är helt fantastisk men svårfotad, på andra sidan den vackra forsen ser man Finland.
Här syns vad jag hade i shoppingvagnen, insåg att allt gick i gråskala, haha. Sedan köpte jag även, skrivbord, soffbord, pallar, byrå och lite så.
Vi hann även springa in på Ittala outlet där jag köpte årets vintermuminmugg och en muminpepparkaksform. Samt lite fina mon ami grejer.
En mycket lyckad och mysig dag.

Kommentarer:

1 Catrine:

så mycket fina saker :) gillar muminformen starkt :D

Svar: hihi ja :D
Pauline Hurtig

2 Lilla Malin:

Det lät som en rolig dag och jag kan tänka mig att ni såg lite roliga ut :) Gott med julbord, är grymt sugen på julmat nu.

Svar: hihi verkligen! :)
Pauline Hurtig

3 Alice:

Åh vad mysigt de låter! jag älskar att gå runt på ikea!

Svar: ja det är ju så kul! :)
Pauline Hurtig

4 Hanna:

Vad mycket fina saker :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

5 Alicia - Alicia And Stuff:

Mysig dag! Och mycket fint du hittade.

Sv. För mig spelar det ingen roll hur chokladkalendern ser ut, bara det är en chokladkalender, haha!

Svar: ja :) tack!
Pauline Hurtig

6 milina.blogg.se:

Haha trodde Haparanda låg vid Hawaii tills för några dagar sen!

Svar: hahahah what?
Pauline Hurtig

7 Boel:

Åh vad mysigt :D

Sv: Tack!

8 mot plus:

fina saker ni fick hem! =)

ha en fin kväll! =)

9 Ida:

Det lät så mysigt!

10 MALIN:

Vad mysigt med IKEA! Jag älskar att åka dit!

Svar: ja så roligt! :D
Pauline Hurtig

11 maja söderberg:

SÅ mysigt, fina saker :)

Svar: oja! tack :)
Pauline Hurtig

12 Isabelle Olsson:

Vilken rolig tradition! :-D

13 Kattis:

Vad roligt att shoppa loss till nya hemmet!:)

sv: Ja frost är riktigt vackert!:)

Svar: ja men verkligen!
Pauline Hurtig

14 Henrietta Nylund ♥:

Åh vad kul att åka till ikea :)

15 Linda [fotoblogg]:

Man lyckas alltid hitta något på ikea!

16 Denise:

Oj vilken storshopping! :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

17 Emma:

Åh vilken mysig dag du verkar ha haft! Alltid lika roligt att få köpa nya saker då man ska flytta!
Kram

18 Moa Persson:

låter verkligen som en lyckad dag :D

19 OLIVIA:

meeen va kul!

sv: hihi tack:D
kram♥

20 Prietha:

jättefina saker!

21 Emmelie:

Vilken kul tradition! Julbord och Ikea kan vara det bästa jag vet. Så söt julmuminmuggen var :-D

22 Nelly:

Så roligt det låter och härligt att ni fick tag på så mycket! :)

23 E m e l i e:

Ser så mysigt ut :)

24 Klara Andersson:

åå ser super mysigt ut, älskar ikea!

25 Sara Ekman:

kul :)

26 Sara:

Så otroligt mysigt :)

Svar: verkligen :)
Pauline Hurtig

27 Elin:

Mysigt och vad mycket saker ni fick hem :)

Svar: hihi ja :)
Pauline Hurtig

28 Anita:

Härligt :D

Svar: oja!
Pauline Hurtig

29 Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät som en riktigt bra dag :)

30 Evelina Bohman :

Så fina saker du hittade!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

31 Maria Karlsson:

Mycket fint du har hittat :D Får nog ta en sväng dit snart jag med :)

Svar: tack :) ja det finns ju så mycket fint!
Pauline Hurtig

32 rolle:

Ja du Pauline!
Jag känner igen dig sen tidigare år och nästa år i november kör vi till IKEA igen! Så vi hoppas se dig igen på bussen då!

33 Caroline:

Så mycket fint!

Kommentera här: